Získejte nový pohled na data díky konverzím napříč zařízeními

phone Návštěvnost českých e-shopů z mobilních telefonů roste raketovým tempem. Jak ji můžete efektivně měřit? Vyzkoušejte Konverze napříč zařízeními v Google AdWords.

druhém čtvrtletí roku 2016 byl počet návštěv českých e-shopů z mobilních telefonů až o 73,9 % vyšší než loni. Mnozí uživatelé ale tato zařízení využívají pouze pro určitou fázi nákupního procesu, ať už se jedná o proces rozhodování, porovnávání nebo rychlý nákup. Zároveň s tím mohou uživatele odradit různé faktory, kterými jsou například nekvalitní responzivní web nebo složité platební procesy. Právě z tohoto důvodu se pak mohou rozhodnout nákup uskutečnit z desktopu nebo tabletu.

Jak můžeme sledovat efektivitu mobilních zařízení, i když většina konverzí spadá jinam? Tento problém řeší velmi šikovná funkce AdWords Konverze napříč zařízeními (Cross-device Conversions).

Co jsou to konverze napříč zařízeními a jak fungují?

Konverze napříč zařízeními začínají jako kliknutí na reklamu z jednoho zařízení a končí jako konverze provedené v novém webovém prohlížeči či jiném zařízení.

1

Běžné měření konverzí je vázáno na jediný webový prohlížeč, takže neumíme rozeznat konverze, které provádějí unikátní uživatelé na jiném prohlížeči či zařízení. Pro měření konverzí napříč zařízeními využívá Google agregované a anonymní data uživatelů přihlášených do účtu Google.

1.Prvním krokem je vyhodnocení

V první řadě systém vyhodnotí, kolikrát přihlášený uživatel do Google klikl na reklamu konkrétního inzerenta a kolik z těchto kliknutí vyústilo v konverzi daného uživatele na jiném zařízení či v jiném webovém prohlížeči. Konverze je následně připsána poslednímu kliknutí na reklamu Adwords. Díky tomu nedochází k duplicitě konverzí.

2. Druhým krokem je vlastní model

V dalším kroku si Google vytvoří vlastní model pro výpočet konverzí pro všechny kliknutí na reklamu. Nejdříve se systém snaží rozpoznat všechny signály přicházející z kliknutí na reklamu konkrétního inzerenta a z konverzních pixelů, aby zjistil, jak často jsou konvertující uživatelé přihlášení do účtu Google. Následně dojde k výpočtu očekávané míry konverzí napříč zařízeními pro všechna ostatní kliknutí uživatelů, kteří do účtu Google přihlášeni nejsou. Tento vlastní model je však vytvořen rovněž na základě dalších důležitých faktorů jako je například typ konverze, země nebo čas.

Je důležité zmínit, že konverze se započítá pouze v případě, že algoritmus dává alespoň 95 % jistotu, že k ní skutečně došlo. Skutečná hodnota se s pravděpodobností 95 % nachází v intervalu asi 10 % zobrazené hodnoty.

Kde a jak konverze napříč zařízeními nastavíme?

Nastavení je velmi jednoduché. V rozhraní AdWords přejdeme přes záložku Nástroje na složku Počet konverzí. Dále ve složce Nastavení změníme metriku cenové nabídky konverzí z konvertovaných kliknutí na Konverze. Následně už jen níže zaškrtneme pole Zahrnout konverze mezi zařízeními.

2

Kde najdeme data týkající se konverzí napříč zařízeními?

V rozhraní AdWords můžeme danou metriku sledovat přidáním nového sloupce Konverze z různých zařízení na úrovni kampaní, reklamních sestav či klíčových slov.

3

Tip: Optimalizace ceny pro mobilní zařízení

Mnoho inzerentů odradí vysoká cena za konverzi u mobilních zařízení a z tohoto důvodu inzerci na mobilech omezují nebo zcela pozastavují.

Funkce konverze napříč zařízeními vám pomůže získat nový pohled na data a ukáže, zda výkon mobilních zařízení je skutečně tak slabý, jak se vám na první pohled zdá. Pokud v kampani na úrovni zařízení přidáte spolu se sloupcem konverze z různých zařízení i sloupec Náklady / všechny konverze, možná zjistíte, že mobilní uživatelé se často na váš web vracejí a nakupují přes jiná zařízení a inzerci si můžete dovolit posílit.

4

Rada: Funkci konverze napříč zařízeními AdWords určitě doporučuji nastavit pro všechny účty měřící výkon e-shopů. Tímto jednoduchým nastavením nic neztratíte, naopak získáte nový pohled na data týkající se výkonu jednotlivých kampaní a rozšíříte své možnosti při optimalizaci na zlepšení jejich efektivity.

 

 

Celkem 1 komentář k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: