Jak vytěžit maximum z produktových inzerátů Sklik

Hands typing on laptop computerUž jste využili produktové inzeráty Sklik? Předpokládáme, že odpověď bude ve většině případů kladná. Ale jste si jistí, že jste je využili naplno? A jak kampaně správně optimalizovat?

Rychlé nastavení

Hlavní výhodou produktových inzerátů je jednoduchost a rychlost nastavení. Mnoho inzerentů nastaví PI prostřednictvím jediné reklamní sestavy, do které vloží jednu produktovou skupinu obsahující všechny produkty. V takovém případě však není možné kampaň naplno vyhodnocovat a optimalizovat.

V případě časového omezení doporučuji v dané sestavě alespoň vytvořit několik produktových skupin na základě kategorií v produktovém feedu, díky čemuž budete moci sledovat výkon jednotlivých kategorií a upravovat cenové nabídky na úrovni produktových skupin.

1

Pokud však chcete z produktových inzerátů vytěžit co nejvíce, tento způsob nastavení sám o sobě nestačí.

Cenové rozsahy

Podle nás nejjednodušším a zároveň nejefektivnějším způsobem je vytvořit samostatné reklamní sestavy na jednotlivé kategorie, přičemž do každé reklamní sestavy nastavíte několik produktových skupin, jež se liší cenovým rozmezím hodnoty produktů.

2

Díky tomuto nastavení budete mít nejen lepší přehled o výkonu jednotlivých kategorií, ale zároveň budete moci přiřazovat vyšší cenové nabídky pro produktové skupiny, které obsahují produkty s vyšší cenovou hodnotou. Díky tomu také ušetříte na nákladech u produktů levnějších. Tento způsob nastavení vám zaručeně sníží průměrnou hodnotu PNO.

Vylučující fráze

Určitě ale nezapomínejte na pravidelné vylučování nevýkonných klíčových slov, které budete moci prostřednictvím vyhledávacích dotazů provádět, ať už na úrovni kampaně, nebo i jednotlivých reklamních sestav.

3

Kampaň na značky

Další možností nastavení je rozdělení produktové inzerce do samostatných kampaní na značkyobecné cílení. Cílení na konkrétní značky se zpravidla vyznačuje vyšším konverzním poměrem než obecné cílení. Díky tomu budete moci dávat vyšší prioritu konkrétnějším vyhledávacím dotazům prostřednictvím vyšších cenových nabídek. Stačí, když inzeráty rozdělíte na 2 samostatné kampaně, které odlišují názvy, a z obecné kampaně vyloučíte všechny značky.

Upozornění: Mínusem tohoto řešení je potřeba pravidelné kontroly vyhledávacích dotazů a rozšiřování kampaně cílené na značky o obecná vylučující klíčová slova v přesné shodě.

Výhody produktových inzerátů

  • Rychlé a snadné nastavení.
  • Možnost cílení na základě cenových hodnot produktů bez použití štítků.
  • Možnost cílení na skladovost produktů.
  • Možnost vyloučení KWs.
  • Možnost kontroly vyhledávacích dotazů.

Nevýhody produktových inzerátů

  • Podíl zobrazení produktových inzerátů je stále poměrně nízký.
  • Chybí možnost sledování výkonu konkrétních produktů.
  • Chybí hromadné zobrazení produktových skupin na úrovni kampaní.

Nastavení přizpůsobte svému cíli

Před nastavením produktových inzerátů je potřeba mít vždy předem promyšlený cíl a následně strukturu kampaní. Pokud vám nabízené možnosti rozhraní Sklik nevyhovují, můžete sáhnout po vlastních štítcích a vytvořit si produktové skupiny dle vlastního uvážení – například maržovost produktů. Správně optimalizovaná produktová kampaň by však neměla chybět v žádném účtu Sklik.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: