Hledanost značek: E-commerce poráží retail
V návaznosti na nedávnou retail studii jsme se rozhodli blíže podívat také na hledanost nejvýznamnějších e-commerce značek. Kdo jim vládne? A je nejhledanější značkou na českém internetu e-shop, obchodní řetězec, nebo někdo úplně jiný?
Hledanost brandů není z principu ukazatelem obchodní výkonnosti nebo úspěšnosti dané firmy, leccos však říká o známosti její značky napříč českou populací. V naší retail studii již po 2,5 roku sledujeme hledanost nejvýznamnějších retailových brandů. Ta se v čase prakticky nemění: neohroženě jí vládne Lidl a změny v první 10 jsou spíše výjimečně. Podívejte se sami:
TOP 10 nejhledanějších řetězců
Pořadí | Značka | Hledanost |
---|---|---|
1. | Lidl | 853 529 |
2. | IKEA | 768 000 |
3. | Tchibo | 423 000 |
4. | Sportisimo | 420 067 |
5. | Kaufland | 404 823 |
6. | TESCO | 374 413 |
7. | Penny | 289 993 |
8. | Albert | 285 135 |
9. | Datart | 204 000 |
10. | Billa | 199 941 |
V souvislosti s únorovým vydáním nového žebříčku nás napadlo podívat se blíže též na nejpopulárnější značky mezi e-shopy. Žebříčku vládne Aukro.cz s náskokem před Heureka.cz. Pokud jde o klasické e-shopy, s obrovským náskokem je první Alza.cz, kterou v první pětce doplňuje ještě pátý Mall.cz. Překvapující je při pohledu na první desítku zejména umístění Bonprix.cz nebo Fler.cz.
TOP 10 nejhledanějších e-commerce projektů
Pořadí | Značka | Hledanost |
---|---|---|
1. | Aukro.cz | 1 324 711 |
2. | Heureka.cz | 1 030 682 |
3. | Alza.cz | 969 169 |
4. | Slevomat.cz | 519 315 |
5. | MALL.cz | 417 061 |
6. | Bonprix.cz | 311 145 |
7. | Invia.cz | 250 706 |
8. | Fler.cz | 180 191 |
9. | ZOOT.cz | 168 472 |
10. | CZC.cz | 162 111 |
Jak si vedou značky, pokud spojíme obě tabulky do jedné? Asi jste rovněž vy rychlým pohledem zjistili, že vládcem českého internetu je Aukro.cz. Též další dvě medailová umístění patří e-commerce hráčům v podobě Heureka.cz a Alza.cz. Teprve čtvrtý se nachází Lidl následovaný IKEA. Pokud jde o čistě srovnání klasických e-shopů a obchodních řetězců, najdete v žebříčku pouze 2 e-shopy, za to ale 5 obchodních řetězců. Na druhou stranu některé z nich – Sportisimo, Tchibo – už dnes mají také e-shop.
Kombinovaná TOP 10
Pořadí | Značka | Hledanost |
---|---|---|
1. | Aukro.cz | 1 324 711 |
2. | Heureka.cz | 1 030 682 |
3. | Alza.cz | 969 169 |
4. | Lidl | 853 529 |
5. | IKEA | 768 000 |
6. | Slevomat.cz | 519 315 |
7. | Tchibo | 423 000 |
8. | Sportisimo | 420 067 |
9. | MALL.cz | 417 061 |
10. | Kaufland | 404 823 |
Metodika: Zjišťována byla hledanost brandu v Návrhu klíčových slov v Seznam Sklik a v Plánovači klíčových slov v Google AdWords. Cílení na Českou republiku, uváděn je součet hledanosti z obou nástrojů za posledních 12 měsíců (leden 2015 – prosinec 2015), hledanost je měsíční. Součet je orientační, byla brána veškerá klíčová slova vázaná s brandem, vyloučena byla klíčová slova, která brand obsahují, ale zjevně s ním nesouvisejí.
Pavel Kročák
A brzy bude polovinu z top 10 e-commerce projektů vlastnit jedna společnost.