Anketa: jaké budou vánoční svátky podle e-shopů?
Jak vidí letošní Vánoce sami e-shopy? Ptali jsme se vybraných českých e-shopů, jaký očekávají růst tržeb, podíl mobilních zařízení nebo zda chystají na Vánoce speciální novinky. Všechny odpovědi najdete uvnitř.
Odpovědi jsou seřazeny abecedně podle názvu e-shopu.
Pavla Tomsová, Heureka.cz
1. Jaký meziroční růst tržeb letos očekáváte pro období vánoční sezóny?
V letošním roce očekáváme celkové zvýšení obratu e-commerce, a to minimálně o dvacet procent. Jen za první pololetí tohoto roku utratili zákazníci na internet 35 miliard, což je o pětinu více než vloni. Rámcově tento nárůst očekáváme také v průběhu vánoční sezóny, i když díky tomu, že jsou Vánoce nejsilnějším prodejním obdobím, může být růst tržeb i vyšší.
2. Jaký podíl odhadujete, že budou o Vánocích tvořit mobilní zařízení?
Podíl mobilních nákupů letos o Vánocích opět poroste, meziročně může vzrůst až na dvojnásobek. Vše bude však hodně záležet na tom, jak budou samy e-shopy na mobilní zákazníky připraveny. Zákazníci totiž nákupy na mobilním zařízení často nedokončí hlavně proto, že e-shop není pro mobily přizpůsoben. Přitom přístupy z mobilních zařízení dosahují rekordních čísel – na Heurece je to už třicet procent přístupů. A nákupy neprobíhají jen na mobilních webech ale také prostřednictvím aplikací – Heureka aplikace už překročila hranici čtvrt miliónu stažení.
3. Který předvánoční den očekáváte největší množství objednávek?
Tradičně se vrchol nákupů na internetu odehrává druhé a třetí prosincové pondělí. Vloni byly na Heurece tyto dny velmi podobné, co se týče obratu i počtu objednávek. Během každého z nich překročil počet objednávek hranici 400 000. Dá se předpokládat, že v letošním roce bude vrchol Vánoc také v jednom z těchto dnů. Obchodníci by však neměli zapomínat ani na povánoční a lednové výprodeje – z pohledu tržeb obchodníků se jedná o druhou nejsilnější sezónu, během které utrácejí zákazníci zhruba o třetinu víc než během roku.
4. Do předvánoční sezony určitě promluví Den dopravy zdarma – máte již určené datum a je veřejné? Pokud ne, můžete nám sdělit alespoň rámcově? (první/druhá polovina listopadu).
Akce Den dopravy zdarma si mezi zákazníky i e-shopy našla své místo. V listopadu se již naplno rozjíždí vánoční sezóna – Den dopravy zdarma je tak svým načasováním vhodným startérem vrcholné prodejní sezóny, která je pro všechny obchodníky klíčová. Sklady e-shopů jsou naplněny po okraj a logistika je posílena, zároveň je dostatek času na včasné doručení veškerého zboží. Doprava zdarma je pak pro zákazníky příjemným bonusem možností, jak ušetřit. Vloni na dopravě ušetřili zákaznici během Dne dopravy zdarma přes 12 miliónů korun a prodalo se jen o něco málo méně zboží něž při nejsilnějších pondělcích v prosinci, tak doufáme, že letos DDZ v boji o vrcholný den předvánočních nákupů zvítězí. Takže ano, i letos jsme se rozhodli DDZ zopakovat v druhé polovině listopadu. O přesném termínu budeme včas informovat.
Michala Gregorová, Mall.cz
1. Jaký meziroční růst tržeb letos očekáváte pro období vánoční sezóny?
Meziročně rosteme o desítky procent a tento růst očekáváme i pro vánoční období.
2. Jaký podíl ve vašem e-shopu odhadujete, že budou o Vánocích tvořit mobilní zařízení?
Podle aktuálních čísel odhadujeme, že mobilní zařízení se budou na návštěvnosti podílet cca 20 %.
3. Který předvánoční den očekáváte největší množství objednávek svých zákazníků?
Zákazníci každým rokem nakupují více na poslední chvíli, takže se nejsilnější den těžko odhaduje. Nicméně nejsilnější týden bude velmi pravděpodobně ten od 14. 12.
4. Připravujete na letošní Vánoce něco speciálního, například novou funkčnost nebo akci pro zákazníky?
Největší změny u nás letos proběhnou v logistice. Během října se totiž přestěhujeme do zbrusu nového distribučního centra (https://www.mall.cz/tiskova-zprava-15-08-24), díky kterému výrazně zvýšíme kapacitu pro objem expedovaného zboží. A samozřejmě nachystáme i řadu marketingových i cenových akcí.
5. Jaký den před Vánoci u vás bude naposledy bezpečné objednat s garancí doručení do Vánoc? Bude to pátek 18. prosince, nebo budete vyřizovat objednávky ještě v pondělí?
Velmi pravděpodobně bude možné objednávat až do 22. 12. pro osobní odběry (pro Prahu možná i do 23. 12. dopoledne) a pro dopravce zřejmě do 21. 12. Je to ale trochu věštění z křišťálové koule, budeme reagovat na aktuální situaci. 🙂
Renata Červenková, Malvik.cz
1. Jaký meziroční růst tržeb letos očekáváte pro období vánoční sezóny?
10 %
3. Který předvánoční den očekáváte největší množství objednávek svých zákazníků?
10.12.
4. Připravujete na letošní Vánoce něco speciálního, například novou funkčnost nebo akci pro zákazníky?
Ne
5. Jaký den před Vánoci u vás bude naposledy bezpečné objednat s garancí doručení do Vánoc? Bude to pátek 18. prosince, nebo budete vyřizovat objednávky ještě v pondělí?
Pondělí 21. prosince.
Josef Mech, Sportobchod.cz
1. Jaký meziroční růst tržeb letos očekáváte pro období vánoční sezóny?
Počítáme s nárůstem tržeb o třetinu.
2. Jaký podíl ve vašem e-shopu odhadujete, že budou o Vánocích tvořit mobilní zařízení?
15 %
3. Který předvánoční den očekáváte největší množství objednávek svých zákazníků?
14. prosince
4. Připravujete na letošní Vánoce něco speciálního, například novou funkčnost nebo akci pro zákazníky?
Finální podobu ještě dolaďujeme. Předpokládáme, ze budeme chystat pro každý adventní týden nějaké překvapení.
5. Jaký den před Vánoci u vás bude naposledy bezpečné objednat s garancí doručení do Vánoc? Bude to pátek 18. prosince, nebo budete vyřizovat objednávky ještě v pondělí?
Objednávky budeme vyřizovat i v pondělí. Garance bude projednána s dopravci.
Radim Roženek, Tescoma
1. Jaký meziroční růst tržeb letos očekáváte pro období vánoční sezóny?
15 %
2. Jaký podíl ve vašem e-shopu odhadujete, že budou o Vánocích tvořit mobilní zařízení?
Návštěvnost 20 %, tržby 8 %.
3. Který předvánoční den očekáváte největší množství objednávek svých zákazníků?
V listopadu ve dnech dopravy zdarma pořádaných Heurekou (v prosinci pak neděle 13.12.)
4. Připravujete na letošní Vánoce něco speciálního, například novou funkčnost nebo akci pro zákazníky?
Posilujeme logistické zázemí, chystáme nový frontend e-shopu.
5. Jaký den před Vánoci u vás bude naposledy bezpečné objednat s garancí doručení do Vánoc? Bude to pátek 18. prosince, nebo budete vyřizovat objednávky ještě v pondělí?
Pravděpodobně pátek 18.12. ale podle stavu a vytížení logistických partnerů můžeme ještě i v pondělí.
Všechny články autora: David Hořava
Napsat komentář