Recenze e-shopu H&M: zboží si na prodejně nevyzvednete

hmeshopperexVlastní e-shop letos chystá hned několik prodejců oděvů a obuvi. Minulý týden otevřela svůj internetový obchod značka H&M. Jak se povedl? Dočkali se zákazníci všech služeb, které může velký řetězec nabídnout?

Jak jsme informovali již dříve v naší retail studii, vlastní e-shop dnes má zhruba 57 % největších obchodních řetězců u nás. Toto číslo s každým měsícem roste, vstoupit na e-commerce trh se pak letos chystají zejména prodejci oblečení či potravin. Značka H&M patří mezi jedny z nejvýraznějších na trhu a prodej na internetu má v jejím případě jistě naději generovat zajímavou porci obratu navíc.

Na adrese záleží

Samotný e-shop bohužel nenajdete pod krátkým odkazem www.hm.cz, který se logicky nabízí. Nepomůže ani zadání adresy www.hm.com, kde nedojde k automatickému přesměrování do českého obchodu, ale musíte vybrat Českou republiku jako svou krajinu. To není šťastný krok: je pravděpodobné, že zákaznicí přistupovat nebudou do e-shopu přímo zadáním české domény do prohlížeče, ale spíše využijí vyhledávače, kde může na brandu firmy parazitovat konkurence.

Asi největším nedostatkem e-shopu je chybějící responzivní design. S rostoucím počtem přístupů z mobilů i odhadem, že letos budou nákupy z těchto zařízení tvořit až 10 % obratu e-shopu, jde o krok zpět. Prodejci bychom doporučili také odstranit povinnou registraci při nákupu, kterou dnes nevyžaduje v podstatě žádný velký e-shop.

hmeshop01

Rezervy ve službách

Po stránce nabízených služeb se zákazník musí smířit s tím, že si zboží nevyzvedne na prodejně. Právě jednotlivé pobočky jsou vedle známé značky největší výhodou obchodu – zatímco internetová konkurence je musí pracně budovat, zboží objednané v e-shopu H&M by se snadno dostalo k lidem v řadě míst republiky. Bohužel to zatím není možné.

H&M zvolilo při otevření svého e-shopu klasickou marketingovou akci: nabízí dopravu zdarma až do 19.4. Při prostudování obchodních podmínek bohužel zjistíte, že po jejím uplynutí bude firma vyžadovat částku 129 Kč za každou objednávku bez ohledu na velikosti či hmotnost. Jakékoliv poštovné nad 100 Kč není málo a není ani jasné, jakou dopravu firma přesně využívá.

Vrácení objednaného zboží řeší H&M formou štítku, který je možné pro tento účel použít. Za vrácení si však firma účtuje poplatek 109 Kč. To na internetu není obvyklé, poštovné zpravidla platí sám prodejce.

hmeshop02

Výhodou je široký sortiment

E-shop H&M má i řadu předností. Nabízí široký sortiment, který se nezdá být jakkoliv omezený oproti největším prodejnám. Povedl se design, kde firma sází na hezkou čistou grafiku a dala si záležet také na kvalitních fotografiích zboží, což je u daného sortimentu zásadní. V e-shopu se navíc zákazník snadno zorientuje a např. navigace mezi kategoriemi je velmi snadná.

Oceňujeme marketingovou podporu – vedle zmiňované akce s dopravou zdarma (která na české zákazníky funguje) i sbírání emailů, s nimiž lze dále pracovat. Podobně je v e-shopu věnován dostatek prostoru pro cross-sell zboží.

Hodnocení: je to dobré, ale…

V našem hodnocení nového e-shopu jsme se vcelku záměrně zaměřili především na nedostatky nového e-shopu: bylo by ale chybou nezmínit, že H&M odvedlo na svém e-shopu kus práce. Většinu zmíněných nedostatků lze snadno odstranit, jistě tomu pomůže i feedback zákazníků, kterým se nebude líbit vysoké poštovné i další poplatky. H&M přejeme s jeho e-shopem hodně štěstí a těšíme se na další značky, které letos vstoupí do online – soudě dle aktivní propagace na prodejnách se již brzy dočkáme obchodu i od konkurenčního Reserved.

Celkem 6 Komentáře k článku

  1. David Novák

    Minimálně ohledně možnosti vrácení zboží a s tím spojených poplatků (což není nejen neobvyklé, ale je to přímo protizákonné) by si mělo HM prostudovat občanský zákoník. Konkrétně §1832 a následující.

    • Už nikdy více HM a DPD. Už po 4. mi byla zásilka odmítnuta příjemcem bez důvodu. Napsala jsem Hm a ti tvrdí, že je to vina DPD, prý že mám příště kontaktovat je a domluvit se. No zkrátka dementní služby

  2. Jana Urbanová

    Bohužel ani já nemohu přidat pozitivní ohlas na tuto službu. Z tohoto e-shopu jsem objednávala celkem 2x, jednou mi přišlo zboží kazové – skvrna na oblečení. Podruhé zboží 3 týdny zadržovali v polských skladech a nebyli schopni problém vyřešit. Nikdy více.

  3. Eshop je opravdu nepoužitelný. Zboží nabízeno skladem, objednávka potvrzena, za týden zrušena bez udání důvodu. Slečna na zákaznickém servisu mluvila o technické chybě a poradila zboží objednat znovu. Poté se situace opakovala… Nedoporučuji.

  4. Přes internet objednávat oblečení jsem docela zvyklá, ovšem co se týče objednání u H+M tak to je naprosto katastrofa…oblečení mi dorazilo za 8! týdnů po objednání, přišlo špinavé a zmačkané…s vrácením přes DPD také neuvěřitelný problém , navíc účtovali si poplatek 109Kč za vrácení
    Tento obchod nikomu nedoporučuji….

  5. Dobrý den, taky nejsem spokojena, po dlouhé době se mi podařilo objednat danou věc, podmínkou byly veškeré údaje co se týče platební karty. Nepřišel žádný potvrzování meil ani sms…..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: