10 zlatých tipů pro nákupní košík

tipyJak zpracovat na svém e-shopu košík, aby zákazník prošel nákupním procesem bez komplikací? Přinášíme 10 tipů, jak vytvořit perfektní nákupní košík.

1. Intuitivnost a žádné rozptylující prvky

Důležitá je intuitivní a zřetelná navigace celým procesem nákupu (max. 3 kroky). K vyšším konverzím přispěje viditelné vedení celým nákupem pomocí očíslovaných záložek nebo osy jednotlivých kroků s možností vrátit se o krok zpět, aniž by uživatel přišel o již vyplněné údaje. Nedoporučujeme žádné další nabídky, bannery, reklamní sdělení apod., které ruší a rozptylují zákazníka.

1

2. Nadepsané jednotlivé části košíku

Každý oddíl (produkty v košíku, doručovací informace, doprava a platba) by měl být intuitivně oddělen a nadepsán výrazným titulkem.

2(1)

3. Produkty v košíku

Používejte řádkový seznam produktů – řádek s produktem by měl obsahovat: miniatury fotografií produktů, názvy produktů (které lze prokliknout a otevřít do nové záložky / nového okna), nakupované množství s možností změny, cena za MJ, celková cena za objednávané množství, button k odstranění položky z košíku. Pomůže i informace o skladovosti a termínu doručení zboží.

4. Stále viditelná celková cena

Viditelná stále na stejném místě s dostatečně výrazným fontem. Cena zobrazuje celkovou cenu k úhradě všech objednaných produktů, služeb a poplatků včetně DPH.

4

5. Povinné údaje

Mějte jasně označené povinné údaje, bez nichž není možné závazné dokončení objednávky. Povinnými údaji se rozumí ty, bez nichž není možno objednávku uskutečnit. Ostatní údaje jsou volitelné, dobrovolné. Ideální je k e-mailu nebo telefonu i doplnit důvod, proč tento údaj požadujete.

5

6. Platební metody

Umožněte dostatečně široký výběr platebních metod, aby každý zákazník mohl zvolit svoji preferovanou metodu. Minimální požadavky: platební karta, dobírka, platba bankovním převodem, hotově v odběrném místě, mikroplatby (PaySec apod.). Preference platební karty nebo bankovních tlačítek zajistí dřívější získání finančních prostředků. Samotnou platbu online pak je nutné provádět přes https stránky.

7. Způsoby dopravy

Dostatečně široký výběr způsobů doručení, aby každý zákazník mohl zvolit svůj preferovaný způsob. Minimální požadavky: Česká pošta, PPL, DPD, expres kurýr s příplatkem, víkendové závozy a závozy ve večerních hodinách bez příplatků. Pro segmenty elektro nebo nábytek doporučujeme i výnos do patra a další služby.

8. Call to action prvky

Všechna tlačítka obsahují aktivní slovesa a je z nich patrné kam proklik vede, ještě než na něj zákazník klikne. Např. „Odešlete objednávku“, „Přejděte na následující krok“, „Přejděte k platebním metodám“ apod.

8(1)

9. Možnost poradit se

Zřetelný a na statickém místě umístěný box s kontakty (email, telefon, zelená linka, aktivní Skype nebo ICQ apod.) pro pomoc s objednávkou, či asistence k úspěšnému a bezvadnému dokončení objednávky.

9

10. Bezpečnost a garance

Ikony bezpečnostních certifikátů, antivirů nebo certifikace či reference třetí strany (Heureka.cz Ověřeno zákazníky, Certifikovaný obchod APEK) apod. pomáhají odstraňovat bariéry k případné nedůvěře. Heslovité garance v infoboxu o možnostech vrácení (výměny) reklamace zboží, závazek důvěry osobních informací apod.

11. Bod navíc – optimalizace a testování

Nezapomeňte si nastavit v analytických nástrojích měření průchodu košíkem i měření mikrokonverzí. Zároveň provádějte pravidelná A/B testování či uživatelská testování vedoucí ke zlepšení průchodnosti. Zákazníci a analytická data vám mohou naznačit další možnosti zlepšení a rozvoje košíku.

Odkaz na údaje z Baymard.com


Otestujte si svůj e-shop

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: