Většina firem v Česku neví o nových omezeních při zasílání SMS zákazníkům. Jak se vyhnout milionovým pokutám?
Rozesíláte vašim zákazníkům obchodní nabídky přes SMS? Zachytili jste nedávnou aktualizaci z Úřadu pro ochranu osobních údajů? Jste si opravdu jisti, že je váš SMS marketing v souladu se zákonem? Neberte to jako firma na lehkou váhu, hrozí vám pokuty až do výše 10 milionů korun.
SMS marketing je dnes pro mnohé firmy velmi oblíbeným a účinným marketingovým nástrojem, díky kterému mohou získat nové objednávky, nové klienty, a tím pádem i dosáhnout vyšších příjmů. Nedávno Úřad na ochranu osobních údajů vydal ohledně rozesílání SMS aktualizaci, na niž firmy musely reagovat vesměs okamžitě, jinak jim hrozily nemalé sankce. Nejednalo se totiž o změnu zákona, ale o upřesnění výkladu.
Na SMS se aplikují stejná pravidla jako na e-mail marketing. To znamená, že je možné je posílat buď přímo vašim zákazníkům (s nabídkou vašich obdobných výrobků či služeb, jako jsou ty, které od vás zakoupili), nebo musíte mít pro zasílání prokazatelný souhlas, jež splňuje podmínky GDPR. Více jsme o tom psali v tomto článku o sms marketingu.
Kromě správného označení a uvedení obchodního názvu musí SMS obsahovat i možnost „odmítnutí“ dalšího zasílání SMS zpráv a toto odhlášení nemůže být pro zákazníky zpoplatněno a zároveň nemůže vyžadovat, aby měl zákazník připojení k internetu. A to je právě ona zásadní změna.
„Je třeba mít na paměti, že pokud je v SMS používáno odhlášení přes internetový odkaz nebo odhlášení odpovědí na danou SMS, jedná se již několik měsíců o porušení zákona,“ říká David Vurma, CEO Acomware.
Možnost správného odhlášení? Bolavé místo pro mnohé firmy
„Právě správné odhlášení SMS je nyní pro mnohé firmy bolestivým místem. V našem oddělení zákaznické retence jsme spolu s našimi partnery připravili efektivní a optimální řešení, které umožňuje zákazníkům odhlášení v souladu se zákonem a zároveň bylo implementovatelné v co nejrychlejším čase,“ uvádí Ivona Ševčíková vedoucí týmu Customer Retention & Experience marketingové agentury Acomware.
„Naši klienti získají osmistovkové telefonní číslo, které se připojí na konec SMS. Chce-li se zákazník odhlásit, zavolá na dané číslo, a pokud od nás SMS skutečně obdržel, automatická zprávu mu oznámí, že byl odhlášen. Následně je automaticky přidán na blacklist. Odhlašovací hlasová zpráva může být vytvořena na míru a samozřejmě poznáme i to, když zákazník volá na linku opakovaně a již byl v minulosti odhlášen,“ doplňuje Ševčíková.
Samozřejmé je i získání aliasu, ze kterého SMS zpráva zákazníkovi přijde. Bude obsahovat název vaší společnosti. Mimo jiné lze využít i široké možnosti personalizace textů SMS zpráv. Toto řešení je využitelné nejen pro velké společnosti, ale i malé a střední firmy.
„Klient tak za minimum úsilí a práce získá jistotu, že jeho rozesílky budou v souladu se zákonem a že mu nehrozí velké pokuty. U nás v Acomware máme navíc nastavený efektivní proces realizace i samotné implementace, která je prováděna za velmi rozumné náklady,“ dodává Ševčíková.
Opravdu je váš SMS marketing v souladu se zákonem? Nejste si jisti? Hledáte vhodné řešení? My v Acomware vám s tím rádi pomůžeme.
Ozvěte se nám na sms@acomware.cz a náš expertní tým pro vás toto řešení rád zkonzultuje a případně také zrealizuje.
Komentáře jsou uzavřeny.