8 tipů z konference BrandStorming

brDruhý ročník konference BrandStorming nabídl nejen inspiraci k řízení a posilování brandu, ale i návod, jak měřit výkon značky, či informace o způsobech její právní ochrany. Přinášíme osm tipů z této konference, které mohou inspirovat také vás.

1) Udržte jednotný styl a tonalitu značky

Matez Jindra (Lovebrand) radí zachovat v každém momentu jednotnou tonalitu komunikace – stejné logo, stejné barvy a tak dále. Zákazník musí vždy vědět (i podprahově), jaká značka je prezentována.

2) Nezapomínejte na triangulaci značky

Tvorba značky musí být podle Ondřeje Rudolfa (Jandl PRAHA) postupná. Důležitá je souvislost mezi základem značky, vizí a strategií.

  • Základ značky – kdo jsme.
  • Vize – kdo bychom si přáli být.
  • Strategie – kdo musíme být.

3) Pamatujte na brand recall

Důležitá je zapamatovatelnost, vyslovitelnost, odlišující a neomezující název, radí Matez Jindra (Lovebrand). Zároveň je podstatné, aby nabídka časem nepřerostla název. Pokud už je nějaký používán a není ideální, pomůže unikátní vizuální styl, způsob komunikace, odlišující barvy nebo maskot.

4) Budujte strategickou pozici značky

Ondřej Rudolf (Jandl PRAHA) popsal důležité otázky směřující ke značce, na které by se měl brát při budování její pozice zřetel:

  1. Nakolik to máte celé rozmyšlené? Víte, co chcete?
  2. Nakolik jste se zabývali mnou jako zákazníkem?
  3. Nakolik myslíte svůj byznys vážně? Budete tu i za dva roky, až budu něco potřebovat?
  4. Nakolik jste profesionální?

5) Komunikujte v osobnější rovině

Matez Jindra doporučuje ukázat na webu či sociálních sítích vlastní tým a snažit se komunikovat více osobně. Vychází z toho, že zákazníkovi na internetu chybí kontakt s prodavačem.

6) Soustřeďte se na zákaznickou zkušenost

Renata Rosendorfská (MEC Czech s.r.o.) ve své přednášce „Proč a jak měřit značky“ popsala důležitost zákaznické zkušenosti: „Nová značka není jen o logu, ale záleží, co s sebou přinese. Kromě marketingu je to i zákaznická zkušenost. Značku tvoří to, co zažijete.“ Matez Jindra toto téma též zmínil: „Důležité je ptát se zákazníků, co chtějí. Získají tak pocit, že se mohou na značce podílet. Budou loajálnější a užitečnější.“


7) Vymyslete poslání značky, s kterým se zákazníci ztotožní

Podle Mateze Jindry je důležité ukázat zákazníkům poslání značky, které vnímají v Lovebrand jako složení vize, mise a toho, jaké řešení firma nabízí.

  1. Vize = představa budoucnosti.
  2. Mise = cesta za vizí.
  3. Řešení = uskutečnění mise.

Například posláním Googlu je uspořádat informace z celého světa tak, aby byly všeobecně přístupné a užitečné.

8) Poskytněte zákazníkům přidanou hodnotu

Michal Pastier (Zaraguza) představil případovou studii na téma „Jak změnit zažité vnímání značky“, která se týkala Popradské kávy. Kromě vtipných videí jako „Hipsteři pijí Popradskou kávu (ale nevědí o tom)“ vytvořili i specifickou komunitu – Klub pravých kávičkářů, která přinesla nové zákazníky i vysokou míru loajality.

kavičkar

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: