7 nejlepších přednášek z Marketing Festivalu

Marketing-Festival-2015-logo-300x184Třetí Marketing Festival skončil. Podle očekávání nabídl skvělý zážitek: kvalitní prezentace, možnosti networkingu i zábavný doprovodný program. Přinášíme tipy na nejlepší prezentace pro e-shopy a další zajímavé postřehy.

Běžných reportáží z Marketing Festivalu jste si mohli za posledních několik dní přečíst spousty. Naše ohlédnutí proto nebude hodnotit všechny aspekty tohoto vydařeného festivalu (ano, to slovo je výstižné), ale spíše se zaměříme na zajímavosti, které mohou být přínosné pro e-shopy. Zpětně se také podíváme, co se dělo na stánku ACOMWARE.

Nejlepší přednášky

Tip 1: Conquering International Search Markets: The key ingredients for international SEO success in competitive countries (Aleyda Solis)

Velmi dobrý vhled, jak pracovat na zahraničních trzích nejen s placenými kampaněmi, ale také s organickými přístupy. Vše krok za krokem od prvotní analýzy a nastavení přes praktické zkušenosti až po následnou optimalizaci nebo navazování vztahu s influencery.

Aleyda ve své prezentaci představila řadu nástrojů, které lze k práci využít, namátkou zmiňme SEMrush nebo Sistrix. Pro exportní e-shopy či výrobce jde o zajímavé shrnutí informací, které jim usnadní působení na zahraničních trzích. V úvahu je však vedle SEO třeba brát také další marketingové kanály.

Tip 2: The Brand Flip: Why customers now run companies and how to profit from it (Marty Neumeier)

Zákazníci se mění… a čím dál tím více ovlivňují business. Na téma C2B fenoménu budeme brzy publikovat vlastní komentář. Sluší se dodat, že za přečtení stojí všechny Martyho knihy. A samozřejmě si nezapomeňte za domácí úkol vyplnit následující větu: „Our BRAND is the only ___________ that ___________“. Hodně štěstí.

Tip 3: How to build your own automated bidding system in less than 6 weeks + The Day Google AdWords Changed Forever! (Daniel Gilbert + Brendan Almack)

Pokročilé přednášky s užitečnými skripty pro PPC a s ukázkami tvorby remarketingových publik i následné komunikaci s nimi. Nevýhoda v CZ prostředí je ta, že jsou potřeba velké objemy inzerce (vyšší statisíce až miliony Kč měsíčně), aby většina skriptů dávala smysl (měla dostatek dat) a zároveň aby publika měla tisíce lidí (a nikoliv pouhé desítky).

Tip 4: Highend CRM with low cost tools (Bjoern Sjut)

V první přednášce od Bjoerna je určitě zajímavé doporučení exportovat e-mailová data do Powerbi.com a tam s nimi dále pracovat. Základní doporučení je naprosto správné – be personal, relevant. Relevance je klíčová konkurenční výhoda, kterou nelze snadno „zkopírovat“, což z našich přednášek znáte již několik let. Bjoern dal dobré tipy na práci s narozeninovým e-mailem – určitě doporučujeme pracovat s přáním jako s programem a hodně jej personalizovat. Škoda, že nebylo více pozornosti věnováno i dalším programům, narozeniny nefungují úplně dobře ve všech segmentech.

Tip 5: How to plan, setup and launch b2b marketing automation system in 90 days or less (Dan Gridin)

Přednáška od Dana Gridina byla úvodem do marketingové automatizace a dobrým shrnutím toho, co je třeba pro spuštění. Zároveň upozornil na problémy – hundreds of problem everyday. Při relativně správném nastavení a propojení kanálů a spuštění programů může být pro B2B opravdu „nakopnutím.“

Tip 6: Data, Customers & the art of applying Psychology (Bart Schutz)

Výborná přednáška s příběhem – paralelou na nizozemského krále a královnu. Psychologie má zásadní vliv na naše rozhodování a Bart názorně ukázal, proč je chybou dívat se na marketing z čistě technického pohledu. Názorně pak na řadě příkladů znovu potvrdil, že emoce stále rozhodují o našem chování.

Tip 7: The Future of PPC Marketing in 2016 and Beyond (Larry Kim)

Larry upozornil na nemilý trend známý i v ČR – ve většině odvětví roste poměrně silně cena klíčových slov (i o desítky procent meziročně) a s posilováním mobilů ubývá i prostor pro jejich zveřejnění. Východisko vidí Larry ve větším využití sociálních médií.

Larry se ukázal i jako výborný osobní brander a potvrdil sílu sociálních médií pro PR. Přidal také 10 tipů, jak s nimi pracovat, které lze dohledat v jeho prezentaci. Čekali jsme však i prezentaci dalších možností, jak dlouhodobě pracovat s PR. Sociální média nejsou jediným východiskem. Je třeba zmínit obecně celý programatický nákup, práci s daty a v Čechách pro branding i jiné kanály – třeba televizi. Zásah v ČR pro televizi jsou vysoké miliony lidí, pro Twitter menší statisíce. Doporučení jsou tedy vhodná spíše pro projekty s přesahem mimo ČR.

Vyrobili jsme přes 600 placek!

Na akci nás vedle obsahu velmi potěšil také zájem o výrobu placek na našem stánku. Celkem jich za 2 dny vyrobili kolemjdoucí přes 600 a desítky se také zapojili do naší soutěže o dárkový koš, která probíhala pod hashtagem #festplacky. Nejvíce liků a první místo nakonec získala @JajaJeCocoJambo s následující fotografií:

A jaké další fotky s plackami se objevily pod naším hashtagem?

Tipy na zajímavé reportáže

Na závěr přinášíme rovněž tipy na několik zajímavých reportáží s přínosnými informacemi:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: