Reportáž: 3. ročník E-mailing konference
Loňské kino Atlas sice nahradil sál Františkánského kláštera, v ostatních ohledech ale zůstal i 3. ročník e-mailingové konference beze změny – přinesl řadu zajímavých informací.
Už na začátku celodenní akce měli všichni možnost poznat přednosti i úskalí e-mailingových nástrojů od Pavla Pola z Etnery. Je nabíledni, že srovnávat GetResponse se Silverpopem či Mailchimpem nemohlo dopadnout jinak než prohrou méně sofistikovaných nástrojů. Nástrojů, které nemají velkou podporu, jsou příliš zaměřené na vlastní lokální trh anebo nadřazují bezchybnou uživatelskou přívětivost a ovládání před sofistikovanými statistikami a výbornou doručitelností.
Příjemnou změnou bylo, že na adresu Silverpopu nepadala jen slova chvály, ale oprávněně zaznělo i pár výtek. K těm bych přidal jediné – Send Time Optimization vlastnost mají v sobě integrovanou naštěstí i jiné nástroje. Pokud toto nevíte, můžete si vše snadno zjistit v aktuálním přehledu, na kterém se podíleli přední evropští e-mail marketingoví odborníci.
Jste na správné cestě?
Druhý dopolední blok se nesl v duchu skvěle do sebe zapadajících přednášek, kdy jsme si mohli vyslechnout nejprve doporučení daná literou zákona v podání Jiřího Žůrka z Úřadu pro ochranu osobních údajů přes informace a rady Davida Fingera ze Seznamu až po klientskou zkušenost s tvorbou, posíláním a výsledky automatizovaných kampaní.
Jedním dechem by se dalo dodat, že pokud dodržujete české zákony o elektronické komunikaci, řídíte se doporučeními od Seznamu, máte všechny identifikace a data plně pod kontrolou a ještě navíc děláte takzvaný chytrý e-mailing, nemůžete šlápnout vedle. A minimálně jste na velmi dobré cestě, jak nejlépe oslovit vlastní zákazníky včetně předpokladu výsledků v černých číslech.
Seznam a obrázky newsletterů
Oproti vystoupení na Email Open si pro nás David Finger připravil jednu podstatnou „perličku“ navíc. Seznam od pátku 25. 9. implicitně zobrazuje obrázky newsletterů a není zapotřebí žádné dodatečné akce na straně příjemce e-mailu.
O praktické výsledky a zkušenosti s e-mailingem se tentokrát podělila společnost Nutricia. Pokročilá nastavení segmentace, dynamizace prvků a vícekrokové automatizované programy mohly účastníkům otevřít oči a ukázat, že e-mailing není jen jednorázová hromadná rozesílka. Nebylo proto divu, že s výsledky jsou v Nutricii spokojení a investice času i financí do pokročilého e-mailingového nástroje byla správným krokem. Zároveň bylo zajímavé sledovat specifika zákaznické cílové skupiny a nástin komunikace od welcome až po reaktivační programy.
E-mail v mobilu
Odpolední bloky se více či méně dotýkaly e-mailů v mobilu, což je téma, kterému se budeme věnovat také v dalším díle Email Open. Nejdále v tomto zašel Peter Orosz z Feedo.cz, který nám představil pokročilé možnosti kódování newsletterů pro mobilní zařízení. Posluchačům se dostalo konkrétního příkladu, jak si jeden vzorový newsletter nakódovat. Od základního stavebního kamene v podobě Boilerplate až po vychytávky z Action Rocket. Čerpání ze zahraničních zdrojů nese svoje výsledky v podobě e-mailů, které jsou vysoko nad českou úrovní. Peter Orosz nakonec ani neopomenul zmínit minimalizaci zdrojového kódu a další zajímavosti, o něž se detailněji znovu podělí právě na zmíněném druhém dílu Email Open dne 14. října.
Vítanou změnou pro ty, kdo nebudou chtít následovat Petera v ručním kódovaní nebo si nevystačí s WYSIWYG editory, může být novinka společnosti VIVmail. Michal Řehák nám představil i demonstroval na živém příkladu, jak jednoduché může být vytvoření newsletteru tak, aby měl všechny náležitosti, preheaderem počínaje a odhlašovacím linkem konče. To vše pohodlně a intuitivně, metodou drag´n´drop a navíc s možností integrace XML feedu pro často používané produkty. Samozřejmostí je, že takto vytvořené newslettery budou čitelné i na mobilních zařízeních.
Svatá trojice e-mailingu
Mírně „teologicky“ působila na závěr přednáška Jendy Penkaly z ACOMWARE na téma „svaté trojice“ e-mailingu – dat, lidí a strategie. Svatokrádežné to jistě nikomu nepřipadalo, navíc se nejednalo pouze o teoretickou přednášku, vše závěrem podtrhl Radim Roženek ze společnosti Tescoma. Ten tak byl třetím z klientů, kteří se nebáli podělit o své výsledky a know-how.
Radim nám ukázal nejen dřevní začátky jejich e-mailingu, ale nebál se dokonce uvést, kolik času zabíral a jakých výsledků dosahoval. Od přechodu na e-mailing pod křídly Silverpopu a přes první responzivní šablony se pak dopracoval až po konkrétní příklady s behaviorálním cílením. Nemohli jsme se tak dočkat lepšího závěru, kdy po Nutricii a Conradu také Tescoma potvrzuje, že i při zvýšených prvotních nákladech se vyplatí vybrat pro vás ten správný a maximálně vhodný nástroj, kterým dosáhnete lepších výsledků.
Napsat komentář