4 mins read

Z obrázku výkonný kanál: CTR 25,4 % bez zásahu do kódu na e-shopu SCONTO Nábytek

03 Čvc 2025 Case studyE-mailing & CDPRetence & CX

Hledali jsme způsob, jakým na e-shopu klienta podpořit prodeje nábytkových sérií, a rozhodli jsme se využít CDP Bloomreach Engagement, která je datovým srdcem společnosti SCONTO Nábytek. Platformu využíváme na správu zákaznických dat a k personalizované komunikaci napříč různými kanály. Pro kampaň jsme zvolili funkci webových vrstev, přes které jsme na e-shop vložili interaktivní prvky, od nichž jsme očekávali, že zjednoduší cestu k nákupu.

O firmě

SCONTO Nábytek je prodejce nábytku a bytových doplňků, který na trhu působí už od roku 1995 a nabízí zákazníkům kvalitní a cenově dostupné zboží. Díky rozsáhlé síti kamenných prodejen a silnému e-commerce zázemí se dlouhodobě řadí mezi největší prodejce nábytku v České republice. Firma klade důraz na inovace, moderní technologie a zákaznickou zkušenost, i proto aktivně pracuje s nástroji, jako je Customer Data Platform (CDP).

Řešení

Klient na svém webu řadí produkty nejen podle klasických kategorií (místností), ale také dle jednotlivých designovýchsérií. Každá stránka produktové série v úvodu obsahuje dvě inspirativní fotografie. A právě tyto statické obrázky jsme se prostřednictvím Bloomreach Engagement rozhodli proměnit ve způsob, jak zákazníkům usnadnit nákupní rozhodování. U prodeje nábytku je totiž vizualizace velmi důležitá — zákazníci hledají inspiraci a rozhodují se na základě kontextu, v němž produkty vidí. Webová vrstva tak byla ideální volbou, protože pracuje s nejsilnějším prvkem stránky.

GIF ukazuje sérii nábytku Quant od SCONTO v dekoru dub artisan v moderním stylu do obýváku a ložnice.

Vybrali jsme osm sérií a umístili k nim interaktivní webovou vrstvu s „terčíky“, které zákazníkům při najetí myší zobrazí detail konkrétního produktu. Obyčejný obrázek jsme tak proměnili ve výkonný kanál, a to bez pomoci webových developerů či složitých úprav e-shopu. Celá realizace a veškerá nastavení probíhala pouze v Bloomreach Engagement.

Využívání platformy Bloomreach Engagement je pro nás naprosto klíčové. Oceňujeme hlavně rychlost a flexibilitu, s jakou dokážeme implementovat nové nápady, aniž bychom zatěžovali naše vývojáře. Ale i ta nejlepší platforma by nebyla nic bez šikovných lidí. My jsme našli silného a spolehlivého partnera v Acomware. Jejich odbornost a proaktivní přístup umožňují naplno využívat potenciál platformy a hbitě reagovat na potřeby zákazníků. To vede ke zlepšování celkové zkušenosti se značkou a podpoře růstu tržeb.– Pavlína Šedivá, Head of Marketing, SCONTO Nábytek

Abychom ověřili efektivitu kampaně, rozhodli jsme se pro A/B testování. Paralelně s webovou vrstvou jsme spustili také e-mailový scénář. Půl hodiny poté, co si zákazník prohlédl produkt z některé série, jsme mu automaticky zaslali personalizovanou nabídku s vizualizací dané série. 

Výsledky

A co nám test ukázal? Ačkoliv jsme u e-mailové kampaně dosáhli krásné 17% proklikovosti, ještě lépe si vedla právě interaktivní webová vrstva. Měla zásadní dopad na zákaznickou interakci a zaznamenala mimořádně vysoké CTR 25,4 %. Zákazníci s ní interagovali 1,49× více než s e-mailem.

Potvrdili jsme si tak, že aktivní práce se zákazníkem během jeho přítomnosti na e-shopu je klíčová a má výrazně vyšší potenciál než následné oslovení. Pokud zákazníka zaujmeme ještě během jeho návštěvy, pravděpodobnost nákupu dramaticky roste.

Autor
Karel Hájek

Senior CDP Solution Consultant, Acomware

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top