5 mins read

Reportáž: New Media Inspiration 2016 – tři generace v digitálním světě

19 Úno 2016 Reportáž

200 nmiV sobotu 14. února proběhla již 6. konference New Media Inspiration. Letošním tématem byly generace X, Y a Z a rozdíly nejen v jejich chování či myšlení, ale také v přístupu k dnešnímu uspěchanému digitálnímu světu.

Po krátkém úvodním slovu uvedl letošní moderátor Petr Koubský prvního přednášejícího Ondřeje Šteffla (ředitel společnosti Scio), který hovořil na téma Potěmkinovy vesnice ve školství a ScioŠkola. Ondřej je velkým kritikem českého „většinového“ školství a v tomto duchu se nesla také jeho přednáška. Snažil se v ní poukázat na to, že způsob a metodika výuky, která vychází z poloviny 19. století, jen stěží dokáže připravit dnešní mládež na jejich budoucí život ve světě, který se neustále mění. Jak navíc poukazuje, tyto změny jsou v posledních letech čím dál rychlejší.

new-media-inspiration-2016-3


Mládí není překážkou ani výhodou

Vylepšit reputaci dnešní generace Y, o které se tvrdí, že nechce pracovat a zároveň chce vydělávat obrovské peníze, se snažil Stanislav Biler (spoluzakladatel Žít Brno). Na druhé stráně měla původně stát analytička Lenka Zlámalová, kterou nakonec nahradil (jak sám vtipně poznamenal, zástupce generace A) Ondřej Šteffl. V krátké debatě se tak připomenuly především zásadní rozdíly v možnostech cestování a pracovních příležitostí, které pak vedly k rozdílné pracovní morálce. Mimo jiné zde padl zajímavý fakt, že dle posledních průzkumů u dnešní mládeže opadá zájem o vysokoškolské programy Erasmus, resp. studium v zahraničí.

U rozdílů generací X, Y a Z zůstali ještě další přednášející, tentokrát ve složení Oldřich Bajer (spoluzakladatel ZOOTu), Oliver Dlouhý (zakladatel Skypicker.com, účastníka příštího Eshopisty) a Jiří Hlavenka (investor a podnikatel). Ti se věnovali zejména postavením jednotlivých generací ve firmě. Shodli se, že věk není výhodou ani překážkou, protože jak zkušenosti, tak mladistvé odhodlání a ochota riskovat najdou své místo i při budování úspěšné značky.

new-media-inspiration-2016-5


Jak komunikují jednotlivé generace?

Ještě před obědovou přestávkou jsme si mohli poslechnout rozdíly ve vyjadřování mladé a starší generace na sociálních sítích. Kromě podílu užívání smajlíků v komunikaci vyšlo najevo, že mladší generace mluví mnohem častěji o sobě a dominantní zastoupení v celkové komunikaci je slovo „já“. Naopak starší generace je poněkud opatrnější při sdílení svých emocí.

Po přestávce představila data Youtuberů v číslech analytička Lenka Krsová ze společnosti Socialbakers. Z nich vyšlo najevo, že ti nejúspěšnější čeští Youtubeři mohou ve sledovanosti hravě konkurovat některým televizním stanicím. Na tato čísla navázal Jonáš Čumrik alias Johny Machette (přední český Youtuber) a ukázal, jak se prostřednictvím videí Youtuberů dá vytvořit úspěšná reklamní kampaň, která nejenže působí přirozeně a pomůže zlepšit povědomí o značce, ale zároveň tím dokáže ještě zvýšit svou aktuální sledovanost.

Sílu a vliv dnešních influencerů potvrdili zástupci marketingového oddělení společnosti O2, David Daneš a Dorota Kajfoszová, kteří ve spolupráci s Jonášem natočili vánoční píseň a to jen na základě jeho krátkého tweetu. Video celkem shlédlo přes 2 miliony uživatelů a o jeho úspěchu tak nelze pochybovat.

Instagram má potenciál, stačí ho využít

Jak si splnit sen a spojit práci se zábavou nám vysvětlil Hynek Hampl. Postováním kvalitních fotek na Instagram dokázal získat přes 50 000 followerů, aniž by k tomu využil jakýkoliv marketingový nástroj. Díky tomu se dostal do hledáčku předních světových značek, jako jsou Infiniti, Huawei, O2, či Mazda, kteří s ním navázali spolupráci. Instagram se jako marketingový nástroj těší čím dál větší popularitě.

Jak se od tabulek, čísel a dat vrátit ke kreativní práci markeťáka k závěru celodenního programu představil Kamil Pavlíček (CEO Unifer alfa). Jeho workshop na téma „Objevte tajemství mood boardu“ ukázal, že právě fantazie a vizuální představivost může výrazně usnadnit práci při tvorbě marketingových kampaní.

Více informací o akci New Media Inspiration 2016 najdete na jejím webu.

Autor
Marcel Kocián

Marcel pracuje jako Senior PPC Specialist, má na starost správu a optimalizaci PPC kampaní. Své bohaté zkušenosti denně uplatňuje při práci se svými klienty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top