3 mins read

Reportáž: německá Digital Marketing Exposition & Conference

23 Zář 2014 Reportáž

Eingang NordLetos se účastníme všech významných českých konferencí, na chvíli jsme si však odskočili také do Německa na zdejší největší veletrh digitálního marketingu Digital Marketing Exposition & Conference. Co na něm bylo k vidění a jak se dívají německé firmy na náš trh?

Čísla o kolínské Digital Marketing Exposition & Conference hovoří jasně – 807 vystavovatelů (včetně Google, Youtube, Facebook, Yahoo, Microsoft a mnoha dalších), 470 speakerů, přes 60 000m² výstavní plochy a růst o 20 % v porovnání s předchozím rokem. Nám měl veletrh poskytnout nejen seznámení s realitou německé e-commerce, ale také nové kontakty na firmy, které uvažují o expanzi na východ.

Tématem digitalizace a pozice agentur

Zájem o veletrh z hlediska odborníků i běžné veřejnosti potvrzují zejména údaje o návštěvnosti – za dva dny konání veletrhu ho navštívilo 31 900 návštěvníků, kteří hned první den vytvořili velké fronty u turniketů. Vedle stánků jednotlivých vystavovatelů na ně čekalo také velké množství doprovodného programu – prezentace předních osobností, semináře a praktické Work Labs, vše přitom připraveno s proslulou německou precizností.

Podtitul letošního ročníku veletrhu zněl „Entering New Dimensions“ a jeho program se proto výrazně zaměřil na inovace a problematiku digitalizace současného světa. Velká část programu byla také věnována pozici velkých mediálních agentur a výzvám, kterým čelí, zejména v otázce správné analýzy a využití dat. Jak to na podobných akcích bývá, tzv. Start-Up Village dala příležitost 30 začínajícím projektům prezentovat se svými potenciálními zákazníky i obchodními partnery.

Český trh německé firmy zajímá

My jsme nicméně na Digital Marketing Exposition & Conference vyrazili zejména získat zajímavé kontakty. Jak se zdá, zájem německých firem o český a slovenský trh není malý. Nejvíce je přitom překvapila věc, která na západě běžná není – významný podíl lokálního vyhledávače na trhu. Ač tedy český, Seznam nám otevřel dveře i do západní Evropy. Samozřejmě s trochou nadsázky.

Autor
Kamil Gric

Kamil pracuje na pozici PR Manager. Aktivně se věnuje zejména problematice PR a obsahu. Připravuje případové studie, výstupy pro média i populárně-naučné články pro náš blog.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top