Reportáž: CopyCamp 2016 opět nezklamal!
Letošní CopyCamp se tentokrát konal v prostorách kulturního centra Dlabačov. Tradičně jsme na něm nechyběli. Pokud vy ano, podívejte se na nejzajímavější postřehy z přednášek, které jsme pro vás sepsali.
Emoce hned po ránu
Po oficiálním zahájení nastoupil Filip Kahoun a popsal nám, proč využívat emoce v copywritingu, a také vystihl, jak přesně fungují. Ve své podstatě se řídil známou pravdou „emoce prodávají“. Stěžejní myšlenkou celé přednášky byl fakt, že emoce fungují jako ukazatel směru a přivedou nás zkrátka tam, kam chceme. Ptáte se, kde jsme jakožto zákazníci nechali rozum? Vždycky jej s sebou máme a pomocí něj si své rozhodnutí racionalizujeme.
Klíčovým faktorem celého procesu jsou emotivní slova, přičemž míru emocí lze dokonce měřit pomocí nástroje. Filip Kahoun též zmínil ekonomický pojem „racionální zákazník“, který díky „emocionálnímu copywritingu“ vlastně nemůže existovat.
Jako druhá v pořadí byla čísla
Spíkr Luboš Květ ze začátku působil tak, že má svůj svět. Chvíli trvalo, než jsme se naladili na jeho notu, ale pak vše začalo dávat smysl. Promítl nám hotový skript na měření metrik, které jsou pro copywritera podstatné.
Pro ukázku:
var trackerName=ga[_0x5d8e[4]]()[0][_0x5d8e[3]](_0x5d8e[2]);var isGTMhere=false;if(trackerName[_0x5d8e[6]](_0x5d8e[5])> -1){isGTMhere=true};function sentEventToGA(eCat,eAct,eLab){if(isGTMhere){ga(trackerName+_0x5d8e[7]
Následně svým osobitým projevem dodal: „Teď už máte všichni opsáno“, čímž definitivně prolomil ledy a dokonale pobavil publikum.
„Květův“ skript slouží k měření:
- zkopírování do schránky,
- délky textu (jejího vlivu na konverze),
- vlivu počtu obrázků na konverze,
- sociální interakce,
- času stráveného na stránce (skript jej měří každých 15 sekund a zároveň ověří, zda uživatel pokračuje ve čtení i dále na webu).
„Nalejvárna“ od Pavla Ungra a Jana Kvasničky
Pavel a Jan jsou dva odborníci, kteří spojují SEO a UX do jednoho užitečného celku. Během 30 minut na nás vystříleli svůj zásobník 90 slajdů z připravené prezentace. Na první pohled rychlé a chaotické, na druhý pohled i poslech velmi organizované.
A jaké byly hlavní myšlenky?
- „Vypíchněte“ v textech skutečně relevantní a pravdivé konkurenční výhody.
- Používejte klíčovku, když ji máte.
- Nejdůležitější je zaujmout potencionální zákazníky, a ne jen „splnit zadání“.
Energické duo: Moličová & Jireček
Parádní předpolední „prskavka“. Když pan Jireček téměř „přihopsal“ na jeviště se slovy: „Máte už velký hlad?“, bylo jasné, že toto nebude jen obyčejná přednáška, ale spíše umělecko-zábavné číslo, myšleno v tom nejlepším slova smyslu. Díky energičnosti přednášejících okamžitě celý sál ožil. Dokázali všechny pobavit a ještě nám předat zcela nový, pozitivní náhled na psaní i život.
Tato super dvojka pak odpoledne pořádala workshop na téma „improvizace“, který měl dle reakcí zúčastněných obrovský úspěch.
Martin Brablec: Vzrušující nudný obsah
Po výtečném obědě nastoupil content specialista z obsahové agentury a předal nám poznatky ze své praxe. To, že máme na první pohled nudné zadání, ještě neznamená, že se nám bude špatně psát. Stačí vše psychologicky otočit. Volba toho, co bude nuda i v reálu, je totiž na nás. Pokud si dokážeme i na nejnudnějším tématu na světě najít něco alespoň trochu zábavného, hned se nám bude lépe pracovat – svatá pravda, kterou nám různými argumenty obhájil právě Martin Brablec.
Tomáš Houska: Tiskový mluvčí olympioniků
Tomáš nám vysvětlil, že nemusí být vždy šťastným nápadem snažit se za každou cenu o profi příspěvky. Ukázal nám amatérské fotky, pořízené „ze zákulisí“ olympiád. Tyto fotky měly na Facebooku daleko větší úspěch než profesionální fotografie, které bychom našli ve všech médiích.
Nešťastná přednáška o Šťastném blogu
Tato část programu akce CopyCamp byla asi nejméně úspěšná ze všech. Paní Šťastná svůj projev vyplňovala velmi častým a hlasitým „ehh“, což značně ubíralo celkovému dojmu. V jednom má ale na 100 % pravdu – blogování vám opravdu může změnit život.
Odpolední workshop o krizové komunikaci
Kromě přednášek se odpoledne konal rovněž workshop s názvem Krizová komunikace. Své zkušenosti a cenné rady, jak postupovat v předkrizovém období i během krize, nám předal Marek Nepožitek. Ze začátku nesmělý Marek nás posléze dokázal odrovnat svou poznámkou k současné kauze, týkající se řetězce rychlého občerstvení KFC.
Tip: Nestihli jste si koupit lístky? Přečtěte si dojmy účastníků na Twitteru nebo Facebooku.
Napsat komentář