Reportáž: Amplify 2015 – mobil jako silná součást komunikace se zákazníkem

amplify2015_perexKaždoročně pořádaná konference Silverpop Amplify EMEA 2015 přináší čerstvé nápady a inspiraci pro tvorbu (nejen) e-mailových kampaní. Letos proběhla poprvé také s účastí našeho spíkra.

V Londýně pořádaná akce byla pro nás mimořádná též díky vůbec první účasti spíkra z řad ACOMWARE. Kolega Jan Penkala v průběhu konference vystoupil s příspěvkem na téma e-mailové komunikace společnosti TESCOMA, kde společně s Radimem Roženkem z marketingového oddělení této firmy představil nejen celkový koncept e-mailingu, ale jeho konkrétní výsledky nebo aktuální trendy. Jedním z nich, který se stal rovněž nejvíce diskutovaným tématem akce, byly mobilní kampaně – v případě TESCOMA jsou mobilní zařízení již dlouhodobě nedílnou součástí strategie a letos již tvoří 21 % přístupů do e-shopu.

amplify2015_01

Potřeby zákazníka jsou na prvním místě

Celým konferenčním dnem rezonoval důraz na kopírování zájmů a aktuálních potřeb zákazníka v rámci takzvané customer journey (cesta zákazníka), a to nejen v rámci e-mailové komunikace, ale i s přesahem na další komunikační kanály. Konference byla rozdělena na řadu paralelních tematických bloků, díky čemuž si návštěvník mohl vybrat řečníky podle svých zájmů a představ.

Asi nejvíce nás zajímaly aktuální světové trendy a na ně navazující nejlepší praktiky pro využití mobilních zařízení v komunikaci se zákazníky. Trend využívání chytrých telefonů je jednoznačný a lze předpokládat, že růst jejich podílu bude i nadále strmý. S tím zároveň vzniká obrovský prostor pro marketéry, jak oslovit svoji cílovou skupinu takřka kdekoliv. A to pomocí různých možností – ať už pomocí SMS, push notifikací nebo standardním e-mailem přečteným na mobilu.

Důvodů, proč se zaměřovat více na mobilní zařízení, zazněla řada. Mezi ty nejvíce výmluvné patří následující statistiky: 90 % zpráv je přečteno do 3 minut a každý člověk si průměrně 150x denně zkontroluje svůj mobil.

amplify2015_02

Jak pracovat s mobily?

Způsobů, jak pracovat s marketingem v mobilních zařízeních, které byly zmiňovány v rámci jednotlivých 4 přednášek na toto téma, je dnes celá řada:

  • Klasické SMS
  • Mobilní aplikace
  • Push notifikace v mobilních aplikacích
  • E-maily optimalizované pro mobily (responzivní)
  • iBeacons

Přitom je třeba klást důraz na několik doporučení pro exekuci mobilních kampaní, které zvyšují šanci na jejich úspěch v cílové skupině:

  • Jednoduchá a zcela jasná výzva k akci
  • Optimalizace landing page, na kterou se návštěvník po prokliku dostane
  • Správná volba nástroje mobilní komunikace pro různé účely včetně vzorových ukázek

amplify2015_03

Plánované novinky v IBM Marketing Cloud

Jak víte již z našeho dřívějšího článku, technologie Silverpop změnila před několika týdny název na IBM Marketing Cloud. Není proto překvapením, že z přednášek odborníků z IBM bylo možné získat zajímavé informace o podpoře marketingu v mobilních zařízeních.

Díky tomu se nám podařilo zjistit, že již začátkem příštího roku bude možné zasílat SMS i v rámci automatizovaných programů. Následně bude možné A/B testovat také v rámci těchto SMS kampaní. Zároveň byly prezentovány možnosti, jak v IBM Marketing Cloud pracovat s push notifikacemi – jak s jejich vyvoláním, tak i s využitím zpětných informací a reakcí zákazníka.

amplify2015_04

Marketing založený na lokaci zákazníka

Velkým tématem, které ve své přednášce zmiňoval Matt Demmler, je marketing založený na aktuální lokaci zákazníka. Hitem v této oblasti je využívání iBeacons. Zmíněny byly i rozlišné metriky tohoto marketingu od tradiční analytiky – většina vychází právě z kvantifikace zajímavosti lokality ve vztahu k osloveným zákazníkům.

Marketing založený na mobilních zařízeních je především v UK v plné síle, u nás se ale teprve začíná postupně rozvíjet. Kdo jej však uchopí správně a dokáže z něj vytěžit maximum, získá oproti konkurenci obrovskou výhodu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: