Postřehy: CopyCamp 2015 aneb Zpátky do školy!
25. září proběhl v prostorách auly FF UK již pátý ročník specializovaného barcampu. Na akci jsme nechyběli a přinášíme vám přehled nejzajímavějších postřehů ze školního CopyCampu 2015.
Letošní spíkři představili novinky a zajímavosti ze světa copywritingu, obsahového marketingu, brandingu i sociálních sítí. Celým dnem se nesla školní atmosféra: účastníci usedli do školních lavic a poctivě si psali poznámky do pracovního sešitu, který od organizátorů obdrželi. Jaké nejzajímavější poznatky jste si mohli zapsat do sešitů?
Jakub Drahokoupil: Analýza vlivu contentu na business
- Web Analytics Consultant z H1 věnoval svou přednášku analýze úspěšnosti obsahu.
- Poradil copywriterům, jak obhájit investice do obsahu i jak si copywriter může nastavit výkonovou odměnu.
- S heslem „nedomnívejte se, měřte!“ radí značkování a segmentování uživatelů v GA s cílem zjistit, jaký je se liší uživatelé, kteří čtou váš obsah.
Martin Šauer: Transkreace: Jak probíhá lokalizace amerického projektu do češtiny
- Při překladu je třeba brát v potaz kulturní rozdíly, idiomy a slovní hříčky.
- Cílem překladu je stejný efekt, který měl původní text.
- Češi jsou podezřívavější.
- Testujte obsah s koncovými zákazníky!
Michaela Mužíková: 365 copytriků
Michaela Mužíková se podělila o své zkušenosti z projektu 365copytriků, kde každý den zveřejňuje praktické copy triky. A jaká jsou její poučení?
- Je skvělé dávat zdarma. Podělte se o své nápady – najdou si vás lidé z oboru i zajímavé zakázky.
- Výdrž se dá natrénovat.
- Naučte se říkat „ne“. Nepracujte pořád a pro každého a bude vás vaše práce bavit. A budete pracovat líp.
- I práci si jde užívat. Třeba s kávou v parku.
Roman Hřebecký: Copywriter s designovým procesem
Roman Hřebecký zdůraznil nutnost výzkumu, měření a chápání. Copywriter podle něj musí především chápat brand. A až potom může psát.
- Jak pochopit brand?
- Nechte klienta napsat nekrolog o své firmě.
- Nechte ho napsat brandstory.
- Veďte s ním hloubkový rozhovor.
Josef Šlerka: Co napíšeš, to dostaneš
I analytická přednáška se dá pojmout zábavnou formou. Dokázal to Josef Šlerka. A co nejzajímavějšího si z jeho přednášky odnést?
- Facebook pracuje s principem homofilie – nabízí uživatelům vhodný obsah na základě podobnosti. Vy tak dostáváte fanoušky, pro které píšete.
- Struktura textů ukáže podobnosti i bez nutnosti znalosti či pochopení jejich obsahu.
- Vykostění textu: Odstraňte slovesa a podstatná jména a zůstane vám struktura, která ukáže, jakým stylem píšete. Ukáže, jak vlastně vypadá to, co píšete.
Adam Reinberger: Vloggování jako budoucnost marketingové komunikace?
- Adam Reinberger představil realitu YouTube života:
- YouTubeři dostávají 10Kč za tisíc zhlédnutí. Ti nejlepší dosáhnou na 50Kč.
- Vloggování vás nutí mít zajímavější život. Dělat zajímavé věci, které má smysl natáčet. Získáte tak nový úhel pohledu na vlastní zážitky.
- Se základnou fanoušků přicházejí také haters.
- Vlog je deníček, který se nezamyká do šuplíku, ale cpe cizím lidem.
- Značky jsou líné tvořit obsah a tak se přilepí na YouTubery.
Karel Novotný: Copy a brand
Karel Novotný pojal svou přednášku netradičním způsobem – jako talkshow s pěti účastníky z publika. Za pomoci pěti úkolů demonstroval svá hlavní sdělení týkající se pochopení a prezentace brandu:
- Kdo jsme? Pojměte to líp než soutěží v AZ kvízu. Odlište to, co si myslíte, že umíte od toho, jak o tom mluvíte.
- Žiletka. Sdělení, které musí říznout, když se řekne váš brand. Co řeknete o své firmě za 30 sekund? Řekněte něco, aby si vás lidé chtěli poslechnout ještě alespoň další minutu.
Jak na jednotlivé přednášky reagovali účastníci na twitteru? Podívejte se na všechny CopyCamp tweety. Byli jste na CopyCampu také? Jaké poznatky jste si z něj odnesli vy?
Napsat komentář