Online test e-shopů: kdo nejlépe zvládá vánoční sezónu?

Vánoční testování e-shopůČeské e-shopy prožívají nejnáročnější období v roce. Jak se jim daří plnit přísliby dané zákazníkům? Sledujte v unikátním testu, který probíhá živě na našem blogu, Facebooku, Twitteru a Instagramu.

Co testujeme?

Do Vánoc zbývá týden. Zatímco v některých firmách již nastal čas dovolených, v typickém tuzemském obchodě pravděpodobně klid a nohy nahoře nemají. Rozhodli jsme se proto zjistit, jaká je kvalita služeb významných českých e-shopů v poslední fázi vánoční sezóny. Týden před Štědrým dnem jsme objednali ve vybraných e-shopech a hodnotíme vše, co souvisí s vyřízením objednávky – od transakčního emailu přes spolehlivost doručení až po kvalitu zabalení.

Koho testujeme a co nakupujeme?

Vybrali jsme následujících 10 e-shopů z různých komoditních vertikál, které jsou známy svojí akcentací customer care služeb:

datart-124-60 alza-124-60 Mall.cz zoot.cz maxikovy-hracky.cz
Tchibo.cz Martinus.cz Snapbacks.cz Parfums.cz Bonami.cz

Ve zmíněných e-shopech jsme nakoupili produkty v hodnotě 500 Kč, k dopravě zboží jsme využili Českou poštu a jako platební metodu jsme zvolili dobírku. Jako hodnotící kritéria jsme zvolili následující oblasti:

  • Transakční komunikaci (přijetí potvrzovacího e-mailu, fungování zákaznické podpory)
  • Služby (možnosti dopravy a platby, dárkové vánoční balení)
  • Doručení zásilky (doba dodání a informovanost o expedici)
  • Stav zboží po přijetí

Kde test probíhá?

Nejnovější aktuální informace o testu můžete sledovat na našich Twitter a Instagram účtech nebo jednoduše pod hashtagem #acomwareindex.

 

 

Jaké jsou výsledky testu?

Objednávky jsme provedli 17. prosince v dopoledních hodinách, tedy týden před Štědrým dnem. Ve většině e-shopů jsme měli na výběr mnoho způsobů dopravy i provedení transakce. Avšak není to pravidlem. Některé e-shopy mají na výběr z maximálně 2 možností dopravy a omezených platebních metod. Vánoční balení dárků nabízí několik prodejců. U Martinusu oceňujeme možnost výběru balícího papíru a darování času na čtení. Bonami ve vymezeném období vrátí 25 % hodnoty útraty v podobě kreditů. Snapbacks každý týden proplatí jednomu zákazníkovi zakoupený vánoční dárek, s kterým se vyfotí a fotku zašle na Twitter nebo Instagram. Chtěli jsme se prostřednictvím zákaznické podpory poptat, jak vypadá průběh zpracování naší objednávky a zda bude opravdu doručena v avizovaný den. Ve třech případech jsme se dovolali na obsluze infolinky, která bez problému zodpověděla všechny naše dotazy. U poloviny e-shopů jsme se však setkali s hlasovým automatem, což bylo časově náročnější a také jsme čekali delší dobu na hovor s operátorem. Pobavila nás následující informace od automatu: “Všichni naši operátoři jsou obsazeni, vyčkejte na telefonu. Vaše pořadové číslo je 28.” 🙂 Většina zásilek avizuje datum dodání v pondělí. Uvidíme, které e-shopy budou nejrychlejší.   Alza.cz doručila balíček už v pátek v osm hodin ráno.

Dalších pět balíčků doputovalo v pondělí. První pondělní balíček byl od Tchiba. Ačkoliv avizovali, že balíček doručí mezi 23. – 24. prosincem, zvládli to již 21.12. ve dvanáct hodin, což nás mile překvapilo. 🙂

Třetí várka pondělních balíků přišla ve tři hodiny:

Poslední úterní zásilky od Mall.cz, Martinus.cz, Maxikovyhracky.cz a Datart.cz dorazily ve dvanáct hodin. Všechny e-shopy tedy zvládly dodat zásilky do Vánoc. Gratulujeme! 🙂

Výsledky testu

Pokud vás zajímají konkrétní výsledky našeho testování, napište nám na e-mail: info@acomware.cz

Celkem 2 komentáře k článku

  1. Test uplne nanic. Staci “spravny” výber zboží a díky relokaci skladu u Alzy nedostane nic ani mezi Vanocema (vyzkoceno na cca 30 obj.). Plus totalni zmatek v naskladnovani na prodejnu v Holesovicich. Atd atd atd…

    • Kamil Gric
      Kamil Gric

      Díky za názor. Náš test měl svou metodiku, objednáváno bylo primárně běžné spotřebitelské zboží, které se hodí jako dárek. Alza v našem testu přislíbený termín doručení dodržela, což při hodnocení považujeme za klíčové.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: