Chcete začít inzerovat vaše služby a produkty na Facebooku a potřebujete si založit Business Manager? Případně už svůj reklamní účet máte, ale nevíte si rady, jak jej k Business Manageru připojit? Vytvořili jsme pro vás kompletní návod včetně náhledů.
V dnešním návodu se dozvíte, jak Business Manager založit, jak vytvořit nebo napojit reklamní účet a facebookovou stránku, jak přiřadit oprávnění správcům a zaměstnancům nebo jak zpřístupnit účet reklamní agentuře.
Založení Business Manageru
Na stránce https://business.facebook.com se zalogujte pod přihlašovacími údaji k vašemu osobnímu Facebook účtu. Jako zakladatel účtu máte automaticky práva administrátora (ta samozřejmě mohou být později převedena na někoho jiného).
Klikněte na tlačítko „Vytvořit účet“. Zadejte název společnosti a v dalším kroku vyplňte své jméno a firemní email. Následně se před vámi otevře úvodní domovská stránka.
Jak vytvořit nový nebo připojit stávající účet
Na úvodní stránce jděte na „Nastavení firmy“ a dále na položku Účty pro reklamu.
Již máte svůj účet
Pokud již nějaký účet pro reklamu máte, vyberte možnost „Zaregistrovat účet pro reklamu“. Tento reklamní účet již nebude možné z Business Manageru odstranit.
Do formuláře napište ID vašeho reklamního účtu (to najdete ve Správci reklam, ve kterém jste spravovali reklamy dříve). Připojení reklamního účtu musí schválit jeho dosavadní správce tím, že potvrdí upozornění, které mu dorazí do jeho osobního facebookového profilu.
Potřebujete nový účet
V tomto případě tadejte možnost „Vytvořit nový účet pro reklamu“ (tento účet již nebude možné z Business Manageru odebrat).
Napište název účtu pro reklamu a vyberte časové pásmo (GMT +1 Europe /Prague). Je nezbytné zvolit správné pásmo, především kvůli plánování času, kdy se mají vaše kampaně spustit a kdy skončit. Vyberte též měnu, ve které budete inzerci hradit. Vaši měnu již v budoucnu nebude možné změnit.
Nastavení fakturace
Mějte také na paměti, že než začnete vytvářet reklamy, je nutné nastavit fakturační údaje a přidat způsob platby. Nastavení provedete přímo v reklamním účtu v horním menu v záložce „Fakturace“
Jak přidat svou facebookovou stránku
Na úvodní stránce zvolte „Nastavení firmy“ a „Stránky“
Vyberte možnost „Zaregistrovat stránku“. Následně se vám zobrazí formulář, do kterého vložíte URL vaší facebookové stránky. Její připojení k Business Manageru musí schválit dosavadní administrátor stránky tím, že potvrdí žádost, která mu přišla jako upozornění na jeho osobní profil.
Jak připojit k Business Manageru další osoby
Na úvodní stránce klikněte na „Nastavení firmy“, dále vyberte „Lidé“.
V pravém horním rohu klikněte na tlačítko „Přidat lidi“. Dále zadejte firemní emaily vašich kolegů, kteří potřebují mít k Business Manageru přístup a vyberte úroveň jejich práv – buď administrátor, nebo zaměstnance. Doporučujeme, aby administrátorský přístup měla jedna, nejpovolanější osoba ve společnosti (majitel, marketingový manager), která bude přidělovat přístupy dalším lidem, agenturám, nebo provádět nejdůležitější nastavení v účtu, např. nastavení fakturace.
V dalších krocích budete vyzváni, abyste těmto osobám přidělili reklamní účet, facebookovou stránku, katalog produktů (jednotlivé kroky můžete přeskočit). Na pracovní email pozvané osoby přijde zpráva s žádostí o připojení k Business Manageru. Tu je potřeba schválit podle instrukcí v emailu a spárovat svůj firemní email s osobním facebookovým profilem (v budoucnu bude samozřejmě možné toto propojení zrušit odebráním přístupu k Business Manageru)
Jak propojit Business Manager s agenturou
Pokud vaše kampaně bude spravovat agentura, pozvěte ji ke sdílení vašeho účtu. Na úvodní stránce jděte na „Nastavení firmy“ a dále na „Účty pro reklamu“.
Zvolte váš účet pro reklamu a v pravém horním rohu vyberte „Přiřadit partnera“. Do formuláře napište ID Business Manageru, který patří vaší agentuře.