7 mins read

Tržby Europ Assistance vzrostly o 60 procent díky upper-funnel strategii od Acomware

22 Led 2025 Case studyBrandOOH

Během naší více než dvacetileté praxe jsme v české e-commerce vypozorovali jistý neustávající trend: většina firem se honí za „snadnými a rychlými výsledky“ z performance marketingu. Tato strategie se však zaměřuje jen na lidi, kteří už o značce vědí a jsou připraveni nakoupit, což vede k omezenému růstu, silnější konkurenci a rostoucím nákladům na reklamu. Naopak nárůst tržeb Europ Assistance ukazuje, že dlouhodobé a komplexní strategie, zaměřené na budování značky a získávání nových zákazníků, mohou přinést výrazný růst a udržitelný úspěch.

Marketingový trychtýr (funnel) zobrazující cestu zákazníka od povědomí po nákup. Schéma je rozděleno na offline a online kanály, které jsou barevně odlišeny - oranžovou pro offline (rádio a OOH) a modrou pro online aktivity (Spotify, display, sociální média, video). Trychtýr je vertikálně rozdělen do pěti úrovní: Awareness (povědomí), Interest (zájem), Consideration (zvažování), Evaluation (hodnocení) a Purchase (nákup). Na pravé straně je rozdělení na Upper, Mid a Lower funnel. V dolní části schématu je uvedena konverze a legenda s detaily jednotlivých kanálů včetně specifikace platforem jako Spotify, YouTube, Facebook a další.
Místo běžného cílení reklamy se Acomware zaměřil na konkrétní situace, kdy zákazníci produkty pojištění opravdu využijí. Oslovil je tak relevantním způsobem a nabídl jim služby přesně ve chvíli, kdy jsou pro ně důležité. Zdroj: Acomware

Právě proto byste se měli zaměřit i na upper-funnel kampaně. Když investujete do fáze zvažování a povědomí o značce, pomáháte jí dostat se do hledáčku lidí, kteří se s ní zatím nesetkali, mohla by je však zajímat. Taková strategie je klíčová, vzhledem k tomu, že nejen rozšiřuje publikum, ale zároveň připravuje půdu pro lepší výsledky v remarketingu a dalších výkonnostních kampaních.

Noční městská scéna zachycující velký reklamní billboard Europ Assistance na boční stěně bytového domu. Billboard zobrazuje reklamu na autoasistenci s 30% slevou a ilustrací mechanika opravujícího kolo. V popředí je zachycena rušná silnice s rozmazanými světelnými stopami projíždějících aut, které vytváří dynamické světelné pruhy. Záběr je pořízen za soumraku, kdy jsou již rozsvícené pouliční lampy, které osvětlují řadu městských bytových domů v různých odstínech červené a béžové barvy.
Venkovní reklama cílila na vytížené pražské lokality – především magistrálu v ulici 5. května a Wilsonovu, i další důležité dopravní tepny. Zdroj: Acomware

A přesně to se nám podařilo i s kampaní na cestovní pojištění pro Europ Assistance. Spojili jsme síly a vytvořili strategii, která pokrývá celý marketingový funnel, od povědomí o značce až po konverze. Díky tomu se nám podařil nejen významný nárůst tržeb Europ Assistance během klíčových měsíců sezóny – konkrétně v červenci 2024, kdy jsme dosáhli 60% meziročního růstu celkové revenue při zachování stabilní PNO –, ale také jsme výrazně rozšířili okruh lidí, které můžeme efektivně oslovovat znovu. A to právě díky promyšlené investici jak do online formátů, tak do různorodé display reklamy, OOH či rádia.

S publikem na každém kroku

Místo běžného cílení jsme se zaměřili na konkrétní situace, kdy zákazníci produkty pojištění opravdu využijí. Oslovili jsme je tak relevantním způsobem a nabídli služby přesně ve chvíli, kdy jsou pro ně důležité – třeba při cestování nebo nečekaných událostech na cestě.

Například audio spoty na populárních rádiových stanicích jako Evropa 2 a Kiss Rádio jsme nasadili tak, aby oslovovaly řidiče během jejich cest autem, kdy má služba asistence největší relevanci. Využili jsme i hudební platformy Spotify k cílení na mladší publikum se zájmem o cestování. Vedle vyššího zásahu jsme dosáhli i toho, že sdělení rezonovalo s potřebami posluchačů, kteří si v daném momentu mohli snadno sami sebe představit ve scénáři, kdy pomoc pojišťovny potřebují.

Dvě reklamní kreativy Europ Assistance zobrazující jejich marketingovou kampaň. První obrázek ukazuje muže s usměvavým psem v autě s textem "30% SLEVA - Zapnout si pásy, sjednat si AutoCare. Nic víc." Druhý obrázek zachycuje mladý pár na výletě u jezera s horami v pozadí, jak společně studují mapu. Text na druhém obrázku hlásá "50% SLEVA - Cestovko - druhý nejlepší parťák na cesty." Obě kreativy jsou laděny v korporátních barvách společnosti - modré a červené, s logem Europ Assistance.
Kampaň byla dobře viditelná díky LED bigboardům a dalším reklamním plochám. Značka se navíc přirozeně propojila s místy, kde lidé často potřebují pojištění – třeba cestovní na Letišti Václava Havla. Zdroj: Acomware

Využili jsme také out-of-home (OOH) reklamu s důrazem na strategicky vytížené pražské lokality, jako jsou ulice 5. května nebo Wilsonova, či významné dopravní uzly, včetně Letiště Václava Havla. Umístěním digitálních LED bigboardů a dalších vizuálních formátů jsme zajistili vysokou viditelnost kampaně. Spojení s konkrétními lokacemi navíc přispělo k tomu, že se značka stala součástí prostředí, kde se zákazníci mohou reálně dostat do situací vyžadujících rychlou pomoc.

Efektivní reklamou k tržbám z neplacených kanálů

Pro online komunikaci byla klíčová kombinace vysoce zásahových display formátů a videa, jako jsou ku příkladu branding a skyscraper bannery, které jsme nasadili na webech s vysokou návštěvností seznam.cz, novinky.cz a prozeny.cz. Do kampaně jsme zahrnuli i video reklamy na platformách YouTube, Meta a na Seznamu (floating video). Současně jsme využili nativní reklamu na serveru seznam.cz, kde jsme cíleně oslovovali publikum prostřednictvím behaviorálního cílení. 

Záběr z natáčení reklamního spotu pro Europ Assistance zachycený v exteriéru. V popředí stojí dva kameramani a zástupce agentury Blueglue v šedé mikině s logem agentury. V pozadí je vidět odtahový vůz s naloženým černým osobním automobilem a pracovník Europ Assistance ve žluté reflexní vestě. Scéna se odehrává na venkovním prostranství s řepkovým polem a stromy v pozadí za zamračeného počasí.
Tvorbu videospotu pro kampaň S vámi v každé situaci měla pod taktovkou komunikační agentura Blueglue, která je součástí marketingové agentury Acomware. Zdroj: Acomware

Díky rozmanitosti těchto kanálů jsme nejen rozšířili dosah, ale také umožnili precizní cílení na různé demografické skupiny a jejich zájmy. Každá platforma měla optimalizovanou podobu reklamy – od videí s vizuálně silným příběhem po personalizované spoty na základě chování uživatelů. Tato kombinace nám umožnila oslovit nové, inkrementální publikum, což mělo přímý vliv na zvýšení tržeb z neplacených kanálů, konkrétně o 72 % z přímé návštěvy (direct) a o 41 % z organického vyhledávání (organic search).

Rozšířením remarketingových publik k efektivnějším P-Max kampaním

Další významný dopad na nárůst tržeb Europ Assistance měly naše brand awareness & consideration kampaně na remarketingové strategie v Google Ads. V průběhu šesti měsíců jsme dokázali pětinásobně zvýšit velikost remarketingových publik (publikum rmkt_100 dní v Google Ads), a to díky vyššímu povědomí o značce v důsledku našich kampaní, které přitáhly nové návštěvníky na webové stránky klienta. Tím se významně rozšířila základna uživatelů, na něž jsme následně mohli cílit remarketingové kampaně. Díky tomu jsme dosáhli zvýšení hodnoty konverzí v kampaních Performance MAX o 46 %, a to vše při udržení stejného PNO. Tento úspěch podtrhuje důležitost investice do awareness kampaní, které nejenže zvyšují povědomí o značce, ale rovněž přispívají k dlouhodobé efektivitě dalších výkonnostních kampaní.

Závěr

Naše případová studie jasně ukazuje, proč je v komunikaci značky stěžejní kombinovat jak výkonnostní složku, tak obsah zaměřený na povědomí i rozhodování o značce, a jak může správně nastavená display awareness kampaň ovlivnit celkový výkon digitálních kampaní. Investice do budování povědomí o značce vedla k významnému růstu tržeb během sezóny a zároveň podpořila další marketingové aktivity, zejména v oblasti remarketingu. Dosažené výsledky jsou důkazem toho, že kombinace dobře zvolených reklamních formátů a cílené strategie dokáže přinést dlouhodobé a udržitelné výsledky.

Autor
Filip Král

Senior E-commerce Consultant

Autor
Majk Šenkeřík

Marketing and Communication Manager

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top