Marketing na hraně

enforumV úterý 25. března se v HUBu uskutečnila panelová diskuze Marketing na hraně, pořádaná platformou enforum. V panelové diskuzi zasedli Gita Harkness z Profimedia, výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová, Roman Hřebecký a Honza Penkala. Moderátorem diskuze byl Michal Andera.

Před samotnou panelovou diskuzí vystoupil Honza s prezentací na téma Emailing: Spam nebo vztah? Emailing většina e-shopů nevyužívá k budování vztahu se zákazníkem, ale čistě jako prodejní kanál – a nejedná se jen o malé e-shopy, ale i největší hráče na trhu typu Mall.cz nebo Alza.cz. Emailing by měl reagovat na to, v jaké fázi nákupu se zákazník nachází, k získání jeho důvěry a loajality. Velké e-shopy zasílají prodejní e-maily až několikrát denně, 99 % z těchto mailů je email blast. Jsou pro zákazníka takové e-maily nějakým způsobem hodnotné? Na podzim jsme provedli transakční studii předních českých e-shopů. Ačkoliv jsme na žádném ze 16 e-shopů nevyslovili souhlas se zasíláním novinek, za necelý půlrok jsme byli vystaveni smršti 735 obchodních sdělení.

Honza také řešil, když už je obchodní sdělení považováno za spam, jakým způsobem si vyžádat souhlas od zákazníka a jak je to s placenou databází kontaktů. Čelil také dotazům z publika, které se týkaly obchodních sdělení posílaných jednotlivcům nebo zda je přání k svátku považováno za spam.

Podívejte se na prezentaci z akce:

​Odpovědi na nejčastější otázky týkající se rozesílky obchodních sdělení najdete na http://www.uoou.cz/casto-kladene-otazky-k-zakonu-c-480-2004-sb/ds-1507/p1=1507.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *