3 mins read

Eshopista: Proč je Alza boží firma? 2. díl Sli.do otázek a odpovědí

02 Led 2018 Eshopista

A je tu druhá část otázek, na které se prostřednictvím Sli.do ptali účastníci Eshopista: Proč je Alza boží firma?

 

  • Vyhodnocujete brandové kampaně offline vs. online? Jak?

V rámci online využíváme vlastní atribuční model, který pracuje s údaji jako hodnota objednávky, typ zdroje, doba mezi návštěvami, relevance mezi promovaným a nakoupeným zbožím či produktovou skupinou. Nicméně online aktivitami se snažíme striktně držet kladnou ROI a brandový úhel pohledu je sekundární. Výjimku tvoří display, ke kterému přistupujeme právě brandově, ale i přesto vyhodnocujeme výkonnostně. Brandový efekt online medií se z podstaty věci měří velice těžko, ale nápovědou může být zvýšení direct přístupů, zvednutí konverzního poměru v rámci jednotlivých zdrojů návštěvnosti i webu jako celku nebo také i opakované nákupy a snižování procenta prvnonákupů. Krásně jsme toto viděli v rámci naší expanze do Maďarska, kdy jedinou brandovou kampaní byla televizní – zbytek se odehrával online.

  • Dělá Alza analytiku nad uživateli a jejich cestami ke konverzi (např. uživatel, který uvidí branding Seznamu, má v search kanálech vyšší CTR/nižší PNO, apod.)?

Ano skrz interní atribuční model, který byl navržen právě na základě chování zákazníků z jednotlivých kanálů.

  • Jak řešíte atribuční modely pro jednotlivé kanály? Zajímá mě především aspekt offline komunikace. Jak počítáte reachové křivky u kombinace offline/online?

V současné době testujeme zapojení offline komunikace do našeho interního atribučního modelu. Vzhledem k tomu, že se nedají už z principu věci celoplošně spárovat zákazníci, kteří viděli offline komunikaci s konkrétní zakázkou, tak budeme toto využívat spíše pro big picture pohled a media mix modeling.  

  • Byl u Alzáka záměr, že bude ukřičený, aby si ho každý zapamatoval?

Naši zákazníci a zejména děti Alzáka milují. Skloubení vizuální a hlasové podoby je naprosto geniální. Ukázalo se, že tento koncept je nadčasový a překračující hranice – i naši maďarští zákazníci Alzáka zbožňují.

Autor
Magdaléna Divišová

Magda má na starosti projekt Eshopista, který vzájemně obohacuje lídry úspěšných e-shopů, a současně působí jako CEO nového projektu Online People. V ACOMWARE má také na starosti účast na konferencích či plánování workshopů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Online Marketing News

Tips, instructions and reports - all this simply to your e-mail. Subscribe to our newsletter.

E-mail*
Back on top