A je tu druhá část otázek, na které se prostřednictvím Sli.do ptali účastníci Eshopista: Proč je Alza boží firma?
- Vyhodnocujete brandové kampaně offline vs. online? Jak?
V rámci online využíváme vlastní atribuční model, který pracuje s údaji jako hodnota objednávky, typ zdroje, doba mezi návštěvami, relevance mezi promovaným a nakoupeným zbožím či produktovou skupinou. Nicméně online aktivitami se snažíme striktně držet kladnou ROI a brandový úhel pohledu je sekundární. Výjimku tvoří display, ke kterému přistupujeme právě brandově, ale i přesto vyhodnocujeme výkonnostně. Brandový efekt online medií se z podstaty věci měří velice těžko, ale nápovědou může být zvýšení direct přístupů, zvednutí konverzního poměru v rámci jednotlivých zdrojů návštěvnosti i webu jako celku nebo také i opakované nákupy a snižování procenta prvnonákupů. Krásně jsme toto viděli v rámci naší expanze do Maďarska, kdy jedinou brandovou kampaní byla televizní – zbytek se odehrával online.
- Dělá Alza analytiku nad uživateli a jejich cestami ke konverzi (např. uživatel, který uvidí branding Seznamu, má v search kanálech vyšší CTR/nižší PNO, apod.)?
Ano skrz interní atribuční model, který byl navržen právě na základě chování zákazníků z jednotlivých kanálů.
- Jak řešíte atribuční modely pro jednotlivé kanály? Zajímá mě především aspekt offline komunikace. Jak počítáte reachové křivky u kombinace offline/online?
V současné době testujeme zapojení offline komunikace do našeho interního atribučního modelu. Vzhledem k tomu, že se nedají už z principu věci celoplošně spárovat zákazníci, kteří viděli offline komunikaci s konkrétní zakázkou, tak budeme toto využívat spíše pro big picture pohled a media mix modeling.
- Byl u Alzáka záměr, že bude ukřičený, aby si ho každý zapamatoval?
Naši zákazníci a zejména děti Alzáka milují. Skloubení vizuální a hlasové podoby je naprosto geniální. Ukázalo se, že tento koncept je nadčasový a překračující hranice – i naši maďarští zákazníci Alzáka zbožňují.