České e-shopy čekají rekordní Vánoce: tržby porostou až o 25 %

2011-2015Letošní rok je pro české e-shopy úspěšný – v 1. čtvrtletí i o čtvrtletí později rostly jejich tržby o více než 20 %. Podobné to bude také o Vánocích, kdy podle naší analýzy porostou tržby e-shopů o minimálně 20 %. Jaký podíl budou mít mobily? A kdy mohou e-shopy čekat hlavní nával objednávek?

Růst e-shopů mezi 20-25 %

Jak vyplynulo z již výše uvedených čísel, tuzemské e-shopy zatím letos drží tempo růstu nad 20 %. Také v naší analýze, která vznikla porovnáním čísel za poslední 4 roky, věříme v dosažení meziročního růstu mezi 20-25 %. Stejného názoru jsou také oslovení odborníci. Podle vyjádření Heureka.cz vzroste obrat e-shopů o minimálně 20 %, internetový obchod Sportobchod.cz očekává růst až o třetinu. O něco opatrnější je tuzemská Tescoma (15 %) nebo obchod s dětskými potřebami Malvik.cz, jenž odhaduje růst na 10 %.

2011-2015

Odhad vývoje tržeb ve vánoční sezoně 2015

Nejvíce objednávek: pondělí 14. prosince

Nejsilnějším týdnem bude podle naší analýzy období mezi 7.-13. prosincem. Vůbec největší prodeje lze očekávat v pondělí 14. prosince, v případě některých e-shopů také v Den dopravy zdarma. Jak prozradila Heureka.cz v našem rozhovoru, DDZ se bude opakovat také letos v druhé polovině listopadu.

Pokud jde o očekávání jednotlivých e-shopů, Mall.cz věří, že nákupní špička začne teprve s 14. prosincem. “Nejsilnější týden bude velmi pravděpodobně ten od 14. 12.,” vysvětluje Michala Gregorová. Sportobchod.cz očekává největší množství nákupů svých zákazníků v pondělí 14. prosince, Tescoma v Dnech dopravy zdarma, případně v nedělí 13. prosince. Malvik.cz zase větší největší nápor na čtvrtek 10. prosince. Termíny se samozřejmě mohou lišit v závislosti na segmentu i marketingové strategii jednotlivých e-shopů.

Podíl mobilů? Někde až 20 %

V letošním roce rapidně roste množství přístupů z mobilních zařízení. Ptali jsme se také jednotlivých e-shopů, jaké tržby z tohoto zdroje očekávají. Největší podíl tržeb očekává Mall.cz, který je odhaduje na 20 %, podobně je na tom také Sportobchod s 15 %. Naopak například Tescoma sice očekává podíl návštěvnosti mobilních zařízení až 20 %, na tržbách se však projeví jen z 8 %. “Potvrzuje se tím, že u některého sortimentu je mobil spíše vstupní branou do celého zákaznického procesu, ale samotný uživatel nakoupí spíše až doma z osobního počítače nebo notebooku,” vysvětluje Penkala.

Pokud jde o naše odhady, dle ACOMWARE Ecommerce Index, který je tvořen analýzou 70 e-shopů z různých segmentů, tvořily mobilní zařízení v 2. čtvrtletí necelých 6 % tržeb. Nepředpokládáme proto, že by do konce roku překročily 10 %.

Bezpečný termín pro nákup je 18. 12.

Na závěr také rada pro samotné zákazníky. Štědrý den letos připadá na čtvrtek, což klade otázku, do kdy budou schopni prodejci zajistit včasnou expedici a doručení zboží. Naše rada zní jasně: pokud chcete mít dárky pod stromečkem, objednávejte nejpozději v pátek 18. prosince. Podobně to vidí také TESCOMA, o něco pozitivnější je Mall.cz nebo Malvik.cz, podle kterých se podaří včas doručit i zásilky objednané v pondělí 21. prosince. V tento den hodlá objednávky vyřizovat také Sportobchod.cz.

Máme pravdu? Vše se dozvíte

Věděli jste, že podobný odhad vývoje vánoční sezóny jsme vám přinesli také v loňském roce? A že v jeho předpovědi jsme byli úspěšní? Také letos na začátku ledna připravíme ohlédnutí za realitou Vánoc 2015 a dozvíte se, na kolik se e-shopům podařilo dosáhnout vysokého růstu, v který stejně jako oni věříme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: