TZ: Červnový Eshopista se zaměří na sílu ponákupního vztahu se zákazníkem
Vzhledem ke zvyšujícím se nákladům na reklamu, náročným zákazníkům a rostoucí zahraniční konkurenci kvůli nástupu marketplaces už nestačí jen získávat nové klienty. Klíčové je naopak umět se zákazníkem efektivně pracovat poté, co vstoupí do vaší databáze. Další díl konference Eshopista, která proběhne již v úterý 11. června 2024 od 14 hodin v pražském Zenworku, se zaměří na praktické ukázky a nápady, jak správně pracovat s nástroji pro sběr dat a komunikaci. Ukáže, jak vyvážit emoce značky s výkonnostními cíli a nezapomene ani na community management a obsahovou strategii. Dozvíte se o reálných problémech, úspěšných příkladech i poučných nezdarech a získáte návod, jak dlouhodobě sledovat a vyhodnocovat zdraví vaší zákaznické databáze.
„Hodně firem vnímá implementaci CDP platformy jako nejtěžší překážku na cestě k budování vztahů se zákazníky a zákaznické retenci. Ve skutečnosti je to ale spíše naopak, implementace je ten jednodušší začátek. A přesvědčila se o tom už slušná řada firem, která si pořídila software, který nakonec skončil jako drahý nástroj pro e-mailing. Právě proto jsme červnového Eshopistu zaměřili na téma ponákupního vztahu se zákazníkem, a to hlavně z pohledu praktických zkušeností firem – jak lídrů v dané oblasti, tak třeba i těch, kteří si prošli trnitější cestou,“ říká David Vurma, CEO přední české marketingové agentury Acomware, která exkluzivní setkání se špičkami české e-commerce pořádá.
Na konferenci promluví Ivona Ševčíková, Head of Customer Retention & eExperience v Acomware, která se zaměří na klíčové kroky a výzvy v komplexním procesu implementace Customer Data Platform (CDP) ve firmě. Dozvíte se, jaké typy datových vstupů jsou nezbytné pro efektivní fungování CDP a jak zajistit hladkou spolupráci mezi různými odděleními, včetně potřebné součinnosti IT týmu. Představí také praktické tipy a strategie, které pomohou překonat běžné problémy a dosáhnout úspěšné integrace CDP ve vaší organizaci, včetně nákladů a optimalizace rozpočtu z finančního i časového hlediska.
O praktické zkušenosti, jak real-time RFM analýza v Astratexu změnila přemýšlení o způsobu vytváření scénářů a use casů v rámci Customer Data Platform (CDP), se podělí Head of CRM Petra Vaníčková a Michal Bilka, CMO/CPO Astratexu. Přímé propojení real-time analýzy s komunikačními platformami jim totiž umožnilo nejen spojit chování zákazníka a jeho hodnotu s okamžitou komunikací, ale také u některých hodnotných či jinak zásadních segmentů zapojit komunikační kanály a motivaci, které jsou výrazně dražší než klasický e-mail nebo sleva 100 Kč na další nákup. Podle Vaníčkové se jim tak odemykají nové možnosti přemýšlení o kampaních: „Už neděláme jen e-mailing, řešíme zákazníka jako celek s jeho dlouhodobou hodnotou a zákaznickou zkušeností,“ vysvětluje.
Jak lze pomocí CDP platformy optimalizovat kreativy a nabídky, ukáže František Florián, senior performance specialist v O2. Představí přístup firmy k využívání Customer Data Platform (CDP) napříč webem, mobilní aplikací i klientskou samoobsluhou. Dozvíte se, jak v rámci těchto direct kanálů dokáže O2 pomocí CDP platformy efektivně analyzovat a maximálně využívat data o svých zákaznících k personalizaci nabídek a komunikace.
Tomáš Rajchl, CEO Foxdeli, pak vystoupí s přednáškou nazvanou Jak zaručeně zklamat zákazníky a zda pro to děláte dostatek. „Zákazník je přeci jen další anonymní číslo, ne? Musíte skutečně říkat zákazníkovi, kdy a kam mu doručíte objednávku? Není lepší nechat ho trochu tápat? Ať se trochu snaží!“ říká s nadsázkou Rajchl. Ve své přednášce ukáže příklady špatné komunikace se zákazníkem během doručování zásilek a prozradí zaručené způsoby, jak se o zákazníky spolehlivě připravit.
Jak tvořit úspěšné use cases díky datům na jednom místě prozradí Jakub Miklík, Digital & Data Director CEE v Yves Rocher. Součástí programu je rovněž velká panelová diskuse na téma práce se zákazníkem pomocí technologií, v níž se o osobní zkušenosti podělí Dominik Dolejš, Head of Marketing v Planeo, a David Vurma, CEO Acomware. Po skončení programu je přichystán networking a raut formou live cooking, a to s krásným výhledem na Pražský hrad.
Generálními partnery akce jsou přepravní společnost Zásilkovna a Mailstep zaměřený na logistiku e-shopů. Konferenci podporují i kreativní agentura Blueglue, reklamní společnost Criteo, ponákupní platforma Foxdeli, osobní online nákupní asistent Smartsupp, specialista na expanzi e-shopů Expandeco a nástroj pro datový výzkum BizMachine. Mediálními partnery jsou Marketing & Media, zpravodajský portál komoraplus.cz, Asociace pro elektronickou komunikaci APEK a e-commerce týdeník pro manažery EXEC.
Poslední volné vstupenky jsou dostupné na www.eshopista.cz.
Komentáře jsou uzavřeny.