Reportáž: Druhý letošní Eshopista vyřešil růst z malého e-shopu na velký
Dne 16. 3. 2018 se na pražském Výstavišti v rámci E-shop summit & expo konal druhý letošní Eshopista,jímž prováděli moderátoři Magdaléna Divišová z OnlinePeople a Ondřej Klega z ACOMWARE.
Eshopistu na téma „Růst z malého e-shopu na velký“, zahájil svojí krátkou prezentací Rostislav Urbánek ze společnosti BiddingTools, který nastínil, jak si v současnosti stojí zbožové srovnávače a zda se do nich stále vyplatí investovat. Zmínil například skutečnost, že na předním zbožovém srovnávači Heuréka je nejnavštěvovanější kategorií s 47% elektro, následované kategoriemi dům a zahrada a móda – obě dosáhly 11%. Rostislav také představil kategorie dominující na zbožovém srovnávači Heuréka svým obratem. S 52% vedla sekce hobby, následovala ji s 39% elektronika a s 27% dětské zboží.
Po krátké prezentaci o zbožových srovnávačích byla moderátory zahájena panelová diskuze s pozvanými účastníky, jimž jejich e-shop vzrostl během pár let z malého na velký, Jaroslavem Chrapkem z Dedoles.cz, Petrem Gürthem ze Snapbacks.cz a Milanem Polákem z Different.cz.
Dedoles.cz se silně orientuje na Facebook
Jaroslav Chrapko z Dedoles.cz zmínil příběh své firmy od založení přes její růst až do současnosti. Představil filosofii podniku, jehož cílem je prodávat ekologické produkty (oděvy, doplňky). Dedoles.cz od roku 2015, poté, co přešel na EAN kódy a upravil logistické procesy, expandoval do 6 států. Prozradil také, že Dedoles.cz provádí svůj marketing in house, pouze některé novinky jsou konzultovány s agenturami. V rámci marketingu se v Dedoles.cz silně orientují na Facebook, mailing a také využívají influencery. V plánu je také přesunutí IT vývoje na formu in house. Pro každý trh mají jednoho zástupce – rodilého mluvčího a jednoho pomocníka. Kanceláře a sklad má Dedoles.cz na jednom místě, skladové zásoby si ale nedrží 100%, jelikož prodávají, jak řekl Jaroslav, evergreeny, nemají to ani úplně zapotřebí.
Snapbacks.cz se soustředí na PPC kampaně a e-mailing
Petr Gürth ze Snapbacks.cz nastínil příběh Snapbacks.cz od jeho začátků a připomněl, že cílem jeho e-shopu je nabídnout zákazníkům bohatou nabídku snapback čepic s nastavitelnou velikostí a streetwearu. Snapbacks.cz se koncem loňského roku podařilo formou akvizice malého projektu expandovat do Polska a momentálně je plánována expanze i do dalších zemí. Marketing byl ve Snapbacks.cz původně vykonáván nízkonákladovou formou na sociálních sítích, nyní je soustředěn na PPC kampaně a e-mailing, mezi které je rovnoměrně rozdělen rozpočet. Jak Petr zmínil, Snapbacks.cz se snaží vykonávat vše, co je možné in house od marketingu počínaje, přes vývoj, atd. Snapbacks.cz má svůj sklad a prodejnu hned vedle sebe, takže mají všichni všechno po ruce.
Different.cz sází na videomarketing
Milan Polák z Different.cz pohovořil o tom, jak svůj módní e-shop založil již na vysoké škole a jeho cílem bylo a stále je přinést do českých ulic zajímavé a originální světové značky. V loňském roce Milanův e-shop expandoval i do zahraničí a momentálně se připravuje i mezinárodní verze e-shopu. Marketing v Different.cz dělají především formou videomarketingu a magazínů (s využitím influencerů), v čemž vidí i svou konkurenční výhodu. V rámci marketingu investují také do PPC a mailingu, vše si tak, jako ostatní panelisté, dělají in house, případně nárazově konzultují určité kroky s agenturou. Pro každý trh, na který se Different.cz rozšířil, mají zástupce, rodilého mluvčího.
Závěr: skladové zásoby rostou
V průběhu panelové diskuze účastníci aktivně odpovídali na dotazy, které jim návštěvníci mohli položit prostřednictvím aplikace Sli.do. Dotazy byly směřovány především na logistiku, rozšíření na mezinárodní trh, IT a marketing.
Shrnutí na závěr – všichni hosté panelové diskuze potvrdili, že i přes občasné překážky jejich e-shopy neustále rostou, stejně tak jako jejich skladové zásoby.
Napsat komentář