Josef Mech (Sportobchod.cz): Zaměřujeme se na výkonnostní marketing (rozhovor)

sportobchodJosef Mech nám v rozhovoru odpověděl na otázky týkající se technologií, které ve Sportobchod.cz využívají k dosažení marketingových cílů, čeho se budou týkat investice v roce 2014 nebo jak je na tom mobilní verze jejich e-shopu. Zeptali jsme se také, zda se necítí ohroženi retailovými hráči a zda plánují spolupráci s velkými e-shopy typu Mall.cz.

Vidíte ve svém oboru příležitost k dalšímu růstu z hlediska sortimentu? Mění se v tomto ohledu výrazně vkus českých zákazníků a popularita různých sportů?

V letošním roce plánujeme přidat 2 nové sekce, ale obecně jdeme cestou nepřidávat další sporty/sekce za každou cenu. Bude se jednat spíše o komplementy ke stávající nabídce. Co se týče velkých oblastí, které nejsou v naší nabídce, tak tam jsou již karty rozdány, a proto uvažujeme spíše o výhledové akvizici či fúzi.
Popularita “tradičních” sportů je celkem stabilní, výrazněji se mění spíše u sportů, které jsou u nás novější, jako je například squash, badminton a speed badminton.

Jak komplexně pojímáte svůj online marketing? Které technologie a postupy aktuálně využíváte a které naopak ne a případně z jakého důvodu?
Marketing nesmí být část firmy, která “si utrácí peníze”, které ostatní vydělají 😉
Snažíme se, aby se do marketingu zapojovali všichni a zároveň se marketing zapojoval do hlavních činností ve firmě, jako je třeba tvorba produktové nabídky a vztahů se zákazníky.
Z našeho pohledu jsou technologie spíše prostředek k dosažení marketingových cílů.  Snažíme se využívat všechny dostupné, které nám dávají smysl. Rozhodně se nebojíme testovat nové, aktuálně koketujeme s nástroji business intelligence a testujeme nástroj na efektivnější správu zbožových vyhledávačů.
josef-mech-1

V jaké oblasti letos zvýšíte své investice? Půjde spíše o technologie, nebo marketing?

Letošní prioritou jsou jednoznačně investice do logistiky. Současně budeme kontinuálně investovat do vývoje našeho interního systému, které jsme v poslední době trošku zanedbávali.

V rámci marketingu se zaměřujeme na výkonnostní oblast a také investujeme, asi trošku netypicky pro e-shop, i do sponzoringu. Asi proto, že nás sport pořád baví 🙂

Zmiňoval jste, že testujete doporučovací systém na webu – dokážete napsat výsledky nebo očekávání, která jsou?

Očekáváme ušetření práce, kterou jsme zatím dělali sami … a lepší prodeje 😉
Výsledky, které máme, zatím ukazují cca 10% nárůst obratu, což považujeme za celkem slušné.
Vidíte pro specializované shopy cestu k růstu také prostřednictvím spolupráce s velkými e-shopy typu Mall.cz, s nímž např. spolupracují Kytary.cz? Chystáte něco podobného?

V tomto ohledu jdeme trošku jinou cestou, do těchto typů spolupráce se spíše nepouštíme. Snažíme se koncentrovat hlavně na naší nabídku a pracovat na našich konkurenčních výhodách, ne je předávat někomu dalšímu. Navíc větší e-shopy již většinou mají oblast našeho podnikání pokrytou.
sportobchod1
Jak se připravujete na předpokládaný růst m-commerce? Nabídnete svým zákazníkům responzivní web nebo případně i speciální aplikaci? V jaké fázi jsou přípravy?

Již loni jsme začali pracovat na refreshi designu, který by měl být i plně responzivní. Rádi bychom to spustili, pokud se nic nepředvídaného nestane, ještě v první polovině roku 2014. Aktuálně na tom velmi intenzivně pracujeme.

Cítíte se ohroženi aktivitami retailových obchodníků na internetu (např. Sportisimo), nebo je váš byznys nepocítil?

Ačkoli třeba Sportisimo má myslím trošku jinou cílovku, určitě to je významný hráč a firma, která budí respekt – nejen výsledky, ale i stylem práce. Jejich aktivity samozřejmě monitorujeme, a to nejen na webu.

josef-mech-2

Pokud byste si měli vybrat jednu věc, kterou v roce 2014 z hlediska rozvoje uděláte a která zcela jistě pomůže vašemu byznysu, co by to bylo?

Budeme se snažit dělat jen věci, které našemu byznysu pomohou 😉


Přečtěte si články Adama Juráka ze SportObchod.cz:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: