Analýza: Jak komunikují české e-shopy pomocí newsletterů?
Online nástroj VIVmonitor.com zkoumal, jak české e-shopy rozesílají newslettery. Výsledky jeho analýzy ukazují zajímavé trendy i preference u tuzemských obchodníků. Vybrali jsme ty nezajímavější – další si můžete zdarma stáhnout.
Analýza VIVmonitor.com se zaměřila na většinu faktorů, které souvisí s pravidelnou rozesílkou newsletterů. V kompletní podobě si ji můžete zdarma stáhnout zde. Analyzováno bylo 100 e-shopů z České i Slovenské republiky, které za období červen – srpen letošního roku rozeslaly více než 1 800 newsletterů.
Na našem blogu uvádíme některé základní výsledky analýzy a přidáváme doporučení našeho emailingového týmu, které je určeno provozovatelům e-shopů:
Frekvence rozesílky
Naše doporučení: Frekvence rozesílky je důležitý aspekt. Ačkoliv neexistuje jasné doporučení, jaké množství newsletterů posílat, rozhodování vám usnadní naše tabulka. Ta bere v potaz zejména šíři vašeho sortimentu a počet zákazníků:
Typ eshopu | Počet zákazníků | Doporučení |
s úzkým sortimentem | malý | rozesílat minimálně 2 krát měsíčně |
s úzkým sortimentem | velký | segmentace a rozesílka minimálně 1x týdně |
se širokým sortimentem | malý | rozesílka 1x týdně |
se širokým sortimentem | velký | rozesílat 2 krát až 3 krát týdně a segmentovat |
Časování: den v týdnu
E-maily jsou rozesílány každý den v týdnu, se špičkou v úterý (20%) a čtvrtek (20%). Jen cca 1 e-mail z 10 je zaslán přes víkend! 74% e-mailů bylo zasláno mezi 8:00 a 19:00. Špička je mezi 11:00 a 11:59 ráno.
Naše doporučení:
- Vhodný čas a den rozesílky se u každého typu e-shopů a zákazníků liší. Nejvhodnější je obecně pondělí až čtvrtek, ale doporučujeme také nebát se rozesílat v neděli.
- Eshopy rozesílající pomocí Silverpopu mohou využít nástroj optimalizace času. Zákazníkovi dorazí email v ten nejpravděpodobnější čas, kdy email otevře.
- Nedoporučujeme rozesílat v noci od 0:00 do 4:00.
Předmět zpráv
Každý z předmětů zpráv obsahoval v průměru 9,9 slov. Mezi nejfrekventovanější speciální slova patří slova vyjadřující slevy, urgenci, exkluzivitu, sezónnost.
Naše doporučení:
- Piště spíše kratší, ale přitom výstižné předměty. V předmětu by mělo být uvedeno, jaký obsah v emailu najdou.
- Speciální znaky v předmětu mohou zlepšit otvíranost emailu, je však potřeba důsledné A/B testování předmětů i odesílatele, aby se hypotéza potvrdila.
Speciální nabídky
K více než 50% z celkového počtu monitorovaných produktů (20 099) byly poskytnuty speciální nabídky. Na jeden produkt připadá v průměru 1,3 speciálních nabídek.
Naše doporučení: Naším klientům radíme speciální nabídky jako je doprava zdarma, % sleva, dárek k objednávce nebo slevový kupón, v případě, že je potřeba navýšit tržby.
Další závěry analýzy? Stáhněte si je
Analýza VIVmonitor.com samozřejmě zkoumala více faktorů souvisejících s rozesílkou newsletterů. Pokud máte zájem dozvědět se více o tom, jak dnes české e-shopy komunikují prostřednictvím newsletteru, využijte možnosti zdarma si analýzu stáhnout.
Napsat komentář