Reportáž: německá Digital Marketing Exposition & Conference
Letos se účastníme všech významných českých konferencí, na chvíli jsme si však odskočili také do Německa na zdejší největší veletrh digitálního marketingu Digital Marketing Exposition & Conference. Co na něm bylo k vidění a jak se dívají německé firmy na náš trh?
Čísla o kolínské Digital Marketing Exposition & Conference hovoří jasně – 807 vystavovatelů (včetně Google, Youtube, Facebook, Yahoo, Microsoft a mnoha dalších), 470 speakerů, přes 60 000m² výstavní plochy a růst o 20 % v porovnání s předchozím rokem. Nám měl veletrh poskytnout nejen seznámení s realitou německé e-commerce, ale také nové kontakty na firmy, které uvažují o expanzi na východ.
Tématem digitalizace a pozice agentur
Zájem o veletrh z hlediska odborníků i běžné veřejnosti potvrzují zejména údaje o návštěvnosti – za dva dny konání veletrhu ho navštívilo 31 900 návštěvníků, kteří hned první den vytvořili velké fronty u turniketů. Vedle stánků jednotlivých vystavovatelů na ně čekalo také velké množství doprovodného programu – prezentace předních osobností, semináře a praktické Work Labs, vše přitom připraveno s proslulou německou precizností.
Podtitul letošního ročníku veletrhu zněl „Entering New Dimensions“ a jeho program se proto výrazně zaměřil na inovace a problematiku digitalizace současného světa. Velká část programu byla také věnována pozici velkých mediálních agentur a výzvám, kterým čelí, zejména v otázce správné analýzy a využití dat. Jak to na podobných akcích bývá, tzv. Start-Up Village dala příležitost 30 začínajícím projektům prezentovat se svými potenciálními zákazníky i obchodními partnery.
There are a lot of very clever data companies here at #dmexco2014. Trick for clients is not just to have that data but understand its value.
— IPG MEDIABRANDS (@ipgmediabrands) Září 11, 2014
Český trh německé firmy zajímá
My jsme nicméně na Digital Marketing Exposition & Conference vyrazili zejména získat zajímavé kontakty. Jak se zdá, zájem německých firem o český a slovenský trh není malý. Nejvíce je přitom překvapila věc, která na západě běžná není – významný podíl lokálního vyhledávače na trhu. Ač tedy český, Seznam nám otevřel dveře i do západní Evropy. Samozřejmě s trochou nadsázky.
Napsat komentář