7. Affiliate konference: affiliate je v ČR na vzestupu

affilMinulý čtvrtek jsme se zúčastnili 7. Affiliate konference, kterou pořádala společnost VIVnetworks. Akce se uskutečnila v zajímavých prostorech Františkánského kláštera a zúčastnilo se jí téměř 150 zájemců o affiliate marketing.

Program začal přednáškou Petra Jurči, který se po neúspěších s affiliate programy v oblasti cestování zaměřil na oblast jídlo, kde uspěl s rozvozem pizzy. Petr podrobně ukázal, jak vybudoval web, který prodává, jakým způsobem hledal a přidával nový obsah a vše testoval. Ukázal také výsledky použití AdSense na svých webech a popsal, proč mu další reklama neukrojila z konverzí v objednávkách pizzy.

Obecnější přednášky měli Tomáš Dekan (např. Cestolino) a David Eiselt (Cestujlevně.com). Ukázali cesty, kterými vyrostly  jejich projekty, mluvili o přidané hodnotě svých webů navrch přidali pár tipů na zajímavé obory, které budou v budoucnu růst (např. nábytek, auta nebo finance).

Kanál s nejvyšší návratností

Tomáš Růžička pak ukázal affiliate z pohledu e-shopu (dříve pracoval v Conrad.cz). Řekl, kdy se do affiliate programu vyplatí jít – jaké podmínky musí e-shop splňovat, aby program uspěl. Vše také ukázal na konkrétních číslech z Conradu – ze všech marketingových kanálů měl affiliate největší ROI (350 %) a po emailingu také druhý nejvyšší výkon, ovšem s výhodou menší náročnosti jak technologické, tak i po stránce nákladů na tým (o emailing se v Conradu starali 3 lidé). Odhadoval, že podíl affiliate na obratu může růst až k 10 %.

affiliate

ROI jednotlivých zdrojů v e-shopu Conrad.cz

Druhou půlku programu začal Jiří Žůrek z ÚOOÚ. Věnoval se především otázce newsletterů a dodržování obchodních podmínek, uváděl příklady z praxe a byl doslova zasypán dotazy z publika. Robert Studený měl poté přednášku zaměřenou na inzerenty, kteří nad affiliate váhají a ukázal všechna úskalí – jaký systém vybrat, jak nastavit provizní systém, jak vybírat partnery atd. Po těchto přednáškách následoval blok 4 krátkých představení nových inzerentů v síti CJ – Čedok, Valutomat, Butlers a Porovnej24.

Kvalitních partnerů je málo

S poslední přednáškou na téma využití live chatu na webu/e-shopu se představil zakladatel Smartsupp.com, Vladimír Šandera. Zaměřil se na důvody, proč by měli provozovatelé webů live chat na svých webech mít, které prezentoval na konkrétních číslech – např. jak live chat zvyšuje konverzní poměr. Představil také svůj produkt se všemi detaily a funkcemi, které umí.

Celodenní nabitý program ukončila panelová diskuze, ve které Robert Studený, Michal Vávra, Martin Bětík, Tomáš Růžička, Petr Baloun a Michal Hanáček rozebrali přítomnost i budoucnost českého affiliate. Závěr panelové diskuze a celé konference byl pak jasný – affiliate je v ČR na vzestupu a růst bude podle zodpovědných osob i nadále.

Všechny články autora: David Hořava

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: