Vyladili jste newsletter pro zákazníky? Ověřte si, že nespadne do spamu

Rozesílání newsletterů je mezi marketéry pořád považované za účinnou strategii. Víte ale, že celosvětově je 65 % e-mailů vyhodnoceno jako spam? Než tedy e-mail odešlete, ověřte si, že nespadne do nevyžádané pošty. Je to snadné a ukážeme vám, jak na to..

Můžete mít dokonale vymyšlenou mailingovou strategii. Můžete mít do posledního detailu vyladěný design newsletteru. Ale pokud váš e-mail nebude nikdy doručen, celé vaše snažení přijde vniveč.

Experti po celém světě proto investují velké úsilí do nástrojů, které rozliší legitimní zprávy od nevyžádané pošty. Algoritmy, které rozhodují o tom, zda zpráva je, nebo není spam, se mohou velmi často měnit a na sledování novinek ohledně doručování nezbývá většině podnikatelů čas.

Naštěstí existují účinné nástroje, které za vás odvedou veškerou práci, otestují váš e-mail a doporučí nápravu případných problémů. Před tím, než rozešlete newsletter nebo spustíte automatizovanou kampaň, doporučujeme ověřit si, zda splňují všechny technické náležitosti. Velkým pomocníkem je v tom například Litmus Spam Test.

Jak Litmus Spam Test pracuje?

Litmus Spam Test prověří váš e-mail ve 26 různých testech, a pokud se v některém z ukazatelů objeví problém, rovnou navrhne jeho vyřešení.

S čím vám tento test na spam konkrétně pomůže?

  • Zjistí, zda nejste na blacklistu: prověří vaši IP adresu a doménu na hlavních černých listinách.
  • Zkontroluje správné nastavení rozesílací domény a odhalí, zda máte správně nastavený DKIM, SPF a DMARC.
  • Prověří, zda vaše zpráva projde hlavními spamovými filtry, ohodnotí úspěšnost a upozorní na případné chyby.

Podrobné rozdělení testů na spam

Litmus Spam Test prověří váš e-mail do podrobných detailů. Níže jsme vypsali všechny klíčové testy včetně krátkého vysvětlení jednotlivých významů.

Autentizace:

  • DKIM – Digitální podpis domény umožňující ověřit pravost odesílatele.
  • DMARC – Technologie autentizace fungující nad DKIM a SPF.
  • List-Unsubscribe – Volitelný záznam v hlavičce e-mailu rozšiřující funkci odhlášení.
  • SPF – Ověření IP adresy odesílatele.
  • TLS – Šifrování e-mailové zprávy zabraňuje, aby si obsah zprávy přečetl jiný subjekt než příjemce.

Test doručení:

  • AOL,
  • Gmail,
  • Office 365,
  • Outlook.com,
  • Yahoo!,
  • a řada dalších.

SPAM skóre:

  • Barracuda,
  • Microsoft Exchange Online Protection,
  • Outlook Desktop,
  • SpamAssasin,
  • a řada dalších.

Blacklisty:

  • Doména,
  • IP adresa.

Jak často se testovat na spam?

Zkontrolovat si alespoň několikrát do roka doručitelnost vašich e-mailů a newsletterů by mělo patřit k běžné rutině. Čas, úsilí a peníze, které věnujete tvorbě kampaní, totiž nejsou zrovna malé a jednoduchým testem předejdete mnoha problémům právě s doručitelností.

Pokud už podezření na špatnou doručitelnost máte, je právě nyní ideální čas použít nástroj, jenž na chyby poukáže a pomůže vám při jejich odstranění.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: