Máte e-shop s módou? Podívejte se, jak vylepšit newsletter

Způsob, jakým e-shopy s módou komunikují se svými zákazníky, je klíčový. Nejde jen o styl, jakým svým zákazníkům píšete. Důležitá je grafika, responzivita nebo výběr zboží do newsletteru. Na co se v e-mailingové komunikaci módy zaměřit? A co můžete zlepšit?

 

Grafika módního newsletteru

Asi není nutné zdůrazňovat, že grafická podoba newsletteru a výběr fotografií je u komunikace módy klíčový.

 

V oblasti fashion je důležité, aby měl uživatel pocit, že designové zobrazení fotografií a newsletteru odpovídá brandu, případně ladí s aktuální kolekcí nabízených produktů. Vzhled, který má styl, bude uživatel hodnotit kladně.

Responzivita jako standard

Neméně důležitá je responzivita zobrazované přílohy nebo nabídky, která je dnes už standardem. Počet mobilních zařízení a jejich využívání roste, a proto byste měli svým zákazníkům umožnit prohlédnout si módu na jakémkoli zařízení.

 

Na co si dát pozor? Důležitá je zejména ostrost obrázků na mobilních zařízeních, kde může dojít k deformaci kvality fotografie. Obecně platí: zaměřte se více na vizuál, uberte na textu.

Desktop

Mobil

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Grafická podoba newsletteru pro desktop a mobil

 

Nové grafické prvky

Nebojte se využít nové grafické prvky, například odpočítávadlo, které ve své kampani zvolil e-shop pepe-jeans.cz.

 

Tento interaktivní prvek dokázal uživatele zaujmout natolik, že klikatelnost se v tomto případě pohybovala kolem 16 procent, což je ve srovnání s ostatními grafickými prvky velmi dobrý výsledek.

 

Odpočítávadlo pepe-jeans.cz – interaktivní prvek kampaně

 

Jazyk a styl komunikace

Volba správného typu a stylu komunikace je v e-mailingové kampani velmi důležitá. Nastavení komunikace a prezentace s ohledem na typ zákazníka by provozovatelé e-shopu neměli podceňovat.

 

Co tím konkrétně myslíme? Zvolte takový jazyk a tón, s nímž se vaši uživatelé ztotožní. Vyberte si, zda svým zákazníkům budete vykat nebo tykat. Používejte termíny a obraty, kterým vaši uživatelé rozumí a jsou jim blízké.

 

Tady je jeden z příkladů – komunikace, kterou zvolil e-shop Pepe Jeans

 

 

Personalizace má smysl

V oblasti módy má personalizace své opodstatnění. Zobrazujte proto uživatelům produkty, které chtějí vidět. Zatímco mužům představíte nové košile nebo polo trička, ženy budou na podzim zajímat nové zimní kabáty nebo společenské šaty. Personalizujte podle pohlaví, ročního období nebo módní kolekce.

 

Newsletter většinou představuje akční nabídky, není ale od věci je kombinovat, například s vaší stálou nabídkou. Naopak vyřaďte produkty, jež si už uživatel pořídil, místo nich mu například nabídněte doplněk nebo jiný produkt z promované kolekce.

 

Obecný banner už nestačí

A na konec dva příklady. Společnost Takko komunikovala prostřednictvím obecného, nic neříkajícího banneru, který odkazoval na probíhající akci. To už dnes ale nestačí. Vsadit pouze na zvědavost uživatele a doufat v proklik je riskantní. Ukažte mu proto raději rovnou produkty z nabídky, jako to umí například ZOOT.

Ukázka banneru Takko

 

 

Banner ZOOT

 

Celkem 3 komentáře k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: