Google brání uživatele, nově penalizuje agresivní pop-up okna

Google má rád své uživatele. Popupy obtěžují uživatele. Google potrestá weby s obtěžujícím popupy. Tahle jednoduchá logika se dnes zhmotnila v popup penalty, týkající se výhradně mobilů.

Cíl: snadná cesta k obsahu

V rámci svého tažení za uživatelsky přívětivější online svět se Google nově zaměří na cokoliv, co uživateli překrývá obsah na stránce v mobilu. Konkrétně jde zejména o pop-up okna, a to nejen ta s reklamou, ale i taková, která sbírají e-maily nebo vysílají žádost o sledování na sociální sítích.

Co Google penalizuje?

Penalizovaná jsou okna, která zabírají celý obsah stránky a uživatel musí provést nějakou akci (např. odkliknout), aby se dostal k obsahu stránky. Dále se jedná o okna, která zabírají celou obrazovku a uživatel musí scrollovat, aby se dostal k unikátnímu obsahu. Poslední ve výčtu jsou taková okna, která jsou sice menší, ale ztěžují nebo znemožňují čtení obsahu na mobilech.

Pokud se vás některý ze scénářů týká, zbystřete. Webům, které vizuálně obtěžují a brání uživateli se jednoduše dostat k obsahu, Google zhorší umístění ve výsledcích vyhledávání.

A co je v pořádku?

Google z aktualizovaných pravidel vyjmul popupy reagující na nějakou legislativu. Typicky jde o lištu se souhlasem o používání cookie, potvrzení věku, různé přihlašovací formuláře nebo platební brány. Tolerovány jsou také bannery a upoutávky, které zakrývají jen malou část obsahu stránky. Penalizace se netýká tabletů, protože Google nepovažuje tablet za mobilní zařízení.

Jak správně sbírat kontakty?

Pokud se vyhnete používání výše uvedených oken, neměla by se vás penalizace jakkoliv dotknout. Co ale udělat, pokud využíváte vyskakovací okna pro sběr e-mailů do vaší databáze? Jednou z možností, jak vyzvat návštěvníka stránek k akci, je přidat e-mailovou registraci do zápatí v dolní části stránky. Dalším řešením je neinvazivní banner v horní nebo dolní části, který neomezuje používání webu. A konečně můžete vložit poutavý registrační formulář přímo do vašeho obsahu.

Více o popup penalty se dočtete v oficiální zprávě Googlu.

Používáte stále vyskakovací okna ke sběru e-mailu? Všechny naše klienty jsme již na změnu připravili, poradíme i vám, jak na novou strategii zvětšování vaší databáze. Ozvěte se nám.

Celkem 2 Komentáře k článku

  1. Jirka Maier

    Dotaz: po pop-upy po několka navštívených stránkách (clicks) spadají do tohoto omezení nebo ne? Pročetl jsem to Google oznámení a jde jim o mobilní vyhledávání, tedy landing page, potom ale když klikám dál, nemělo by to vadit? díky

    • Kamil Gric

      Toto bohužel zatím není úplně jasné. Za nás ale stále doporučujeme okna pro mobily vypínat a vůbec nepoužívat. Uživatelé to určitě ocení. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: