E-mail jako nástroj pro budování značky? Ano!

E-mail je nejen vynikající prodejní či retenční nástroj, ale také významný pomocník v budování značky. Pokud zákazníkům ukážete, že vám na nich záleží a rozumíte jim, jste na dobré cestě získat jejich náklonnost.

Jde přitom jen o filosofii, s jakou k e-mailové komunikaci přistupujete. Představte si, že máte pro příští newsletter jediné zadání: váš zákazník nesmí mít pocit, že ho oslovujete z důvodu, že byste ho rádi přiměli k další objednávce. Máte to? Dobře, ale je to jen začátek.

Nemyslete na výkon, buďte kreativní

V dnešní době bohužel většina firem vnímá e-mail výhradně jako výkonnostní kanál. Tomu odpovídá způsob, jakým se zákazníkem komunikuje. Snaží se mu prodat zboží, které vůbec nemusí chtít. Dává dárky, které mnohdy nejsou vhodné. Nabízí slevy, o něž nikdo nestojí.

Pro budování brandu je nutné přemýšlet o e-mailové komunikaci v širších souvislostech. Zákazníkovi nechtít primárně a za každou cenu prodávat, ale spíše o něj pečovat. Pokud se váš zákazník delší dobu zajímá o konkrétní značku, pošlete mu třeba informaci o novém výrobku nebo kolekci. Zapomeňte přitom na výhodné slevy a další prodejní podněty – prostě ho jen informujte a inspirujte.

Zvládne to každý z vás. Stačí využít znalost zákazníka, kterou máte k dispozici z jeho posledních objednávek a návštěv. A přidat k nim také nezbytnou dávku kreativy – hezký vizuál a originální textaci, která ho zaujme.

Získejte pozornost. S ní přijdou i prodeje

V praxi už nějakou dobu pozorujeme, jak výkon z e-blastů u všech našich zákazníků klesá. V ACOMWARE se tak snažíme přimět naše klienty, aby přešli od hromadného zasílání informací k personalizaci e-mailů. Stále přitom platí, že jen 6 % e-mailů pošlou firmy prostřednictvím chytrých kampaní. Těchto 6 % však tvoří téměř polovinu všech prodejů, konkrétně 45,5 %.

Doporučuji se proto snažit podívat na komunikaci očima vašich zákazníků. Co mají rádi, co by je mohlo potěšit. Můžete se přitom opřít o data – zmapujte si jejich životní cyklus, analyzujte chování a podle toho vytvořte řadu e-mailových kampaní. Nechtějte jen prodávat, ale pomáhat a inspirovat. Testujte, co funguje.

Pamatujte, že newslettery jsou důležitým komunikačním kanálem mezi vámi a zákazníkem. Musí vzbudit zájem a bavit. V takovém případě budou i prodávat a plnit vaše obchodní cíle.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: