7 důvodů, proč letos inzerovat na Facebooku

Facebook už dávno překonal hranici mezi brandovým a výkonnostním kanálem. V článku se dozvíte, jak využít jeho plný reklamní potenciál a proč se do Facebook reklamy vyplatí investovat i v roce 2017.

Dle aktuálních dat dnes lidé tráví na Facebooku, Instagramu či Messengeru celosvětově 50 minut denně. V České republice je to včetně WhatsApp až 159 minut za den. Oblíbenost sociálních sítí nastavila v business světě nový standard a mít Facebook stránku je pro mnohé firmy úplným základem. Proč tam ale inzerovat?

1. Na Facebooku je denně 3,6 milionu Čechů

Dle aktuálních dat se na Facebook připojí alespoň jednou za měsíc až 4,7 milionu Čechů. Většina z nich – konkrétně 77 % – se pak na Facebook vrací každý den. Mezi nejpočetnější skupinu patří ženy ve věku mezi 25 a 44 lety. Jde tedy o uživatele v produktivním věku s velkou kupní sílou, kterou lze díky vlastnostem sociálních sítí jako Facebook či Instagram dobře využít.

Tyto údaje dělají z Facebooku jeden z nejrelevantnějších marketingových kanálů pro prodej produktů i branding značek. Proč toho tedy nevyužít?

2. Skvělé možnosti cílení

Cílení na Facebooku je velmi přesné a nabízí široké spektrum nastavení cílové skupiny. Inzerentům tak umožňuje zasáhnout velmi specifickou skupinu lidí.

Facebook si totiž o uživateli pamatuje mnoho věcí – každou stránku, která se mu líbí, každou životní událost, kterou sdílí se svými přáteli či veřejně, každou změnu bydliště a každého člověka, se kterým je ve spojení. Facebook dokonce dokáže uživatele zacílit i podle toho, v jaké firmě pracuje. Na základě těchto dat je tak třeba možné zacílit reklamu s dětským oblečením na matky s vysokoškolským vzděláním zaměstnané na manažerských pozicích, jejichž dítě je ve věku 3–12 let.

Více o možnostech cílení reklam na Facebooku se dozvíte zde.

3. Identifikace napříč zařízeními

Responzivita není jenom výstřelkem vizionářů, ale přímou reakcí na potřebu uživatelů. Naprostá většina z nich používá pro aktivity na Facebooku nejen počítač, ale také mobilní zařízení. Skupina lidí, kteří doteď preferují pro sledování této sociální sítě výhradně notebook či desktop, je výrazně menší – tvoří ji jen 19 % celku. Podobně je na tom skupina uživatelů, která sociální sítě sleduje čistě na mobilním zařízení.

Co to znamená pro marketéry?

Uživatelská tendence přistupovat na sociální sítě z vícero zařízení je důležitá ve chvíli, kdy v účtech AdWords či Sklik sledujete konverze napříč zařízeními – tedy v situaci, kdy uživatel shlédne vaši reklamu na mobilu, ale konverzi dokončí na notebooku.

Facebook je na takové případy dobře připraven. Po přihlášení do účtu má každý uživatel vlastní jedinečné ID, pomocí něhož jej Facebook dokáže identifikovat, ať už se přihlásí z mobilního telefonu, tabletu, či pracovního počítače. Konverze i atribuci tak máte jako inzerent pod kontrolou.

4. Akvizice relevantních leadů

Facebook navíc nabízí nastavení cílového publika, které je podobné vaší stávající e-mailové databázi či publiku fanoušků vaší stránky. Lze tak oslovit i uživatele, kteří zatím vašimi fanoušky nejsou, ale je u nich velká šance, že se jimi po oslovení stanou. Díky takzvanému Lookalike Audience získáte další možnost, jak rozšířit svůj dosah na Facebooku.

Na Facebooku lze rovněž díky inzerci získávat nové e-mailové kontakty. V rámci reklamy můžete uživateli nabídnout možnost přihlásit se k odběru newsletteru vložením svých údajů (e-mailu, jména a dalších informací) přímo v prostředí Facebooku.

I zde je však potřeba myslet na to, že čím je ve formuláři více políček k vyplnění, tím menší je pravděpodobnost, že jej uživatel vyplní.

5. Facebook je levný

Účinným motivátorem pro start Facebook inzerce je nízká cena reklam.

Průměrné ceny za proklik se na Facebooku pohybují okolo 8 Kč. Cena je tak ve srovnání s akviziční kampaní v Obsahové síti na Adwords či Sklik až o 40 % nižší. Navíc Facebook nabízí mnohem relevantnější cílení, a tím pádem i návštěvnost.

6. Dynamický remarketing

Někdy se o Facebooku říká, že je kanálem vhodným spíše pro budování značky, toto ale už dávno neplatí. Přestože Facebook není primárně nákupním kanálem, je pořád významným nástrojem pro výkonnostní marketing. Nenabízí prostor pro takový výkon, jakého lze dosáhnout v AdWords či Sklik, nicméně pořád se k tomuto milníku blíží díky dynamickému remarketingu.

Dynamický remarketing na Facebooku je obdobou klasické verze v PPC systémech. Rozdíl je pouze v tom, že zobrazované produkty si systém páruje přes vložený produktový feed v produktovém katalogu v nástroji Business Manager.

Jediné, co tedy pro spuštění dynamického remarketingu na Facebooku potřebujete, je datová vrstva na vašich webových stránkách, produktový feed (Google feed je postačující) a Business Manager.

Formát reklamy dynamického remarketingu dosahuje na Facebooku hodnoty PNO průměrně 30 %, v některých případech dokonce i 20 %. To se dle naší zkušenosti týká především oblečení a doplňků (i bytových).

7. Propojení s Instagramem

Oblíbená sociální síť Instagram má v České republice dle nejnovějších informací už více než 600 000 uživatelů, kteří alespoň jednou za měsíc aplikaci otevřou. Jelikož byl Instagram v minulosti odkoupen Facebookem, inzerce je v těchto dvou sítích plně propojena. Nastavit Instagram Ads tak lze přímo v nástroji Business Manager.

Instagram doporučujeme využívat převážně pro podporu značky, jelikož zatím nejde o výkonnostní kanál. Není vhodný ani pro zvyšování návštěvnosti na webu, protože uživatelé Instagramu neradi opouštějí jeho prostředí.

Chcete vědět, jak inzerovat na Instagramu? Přečtěte si náš článek zde.

Celkem 1 komentář k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: