6 inspirací, jak snadno udělat váš emailing lepším

Automatické kampaně, personalizovaná komunikace – nic vám to neříká? Nevadí! Zlepšit váš emailing můžete i 7inspracipromailingpár drobnými úpravami, které nevyžadují implementaci pokročilých nástrojů nebo hlubší analýzu vašeho zákazníka. Nabízíme několik tipů, jak na to.

1. Pracujte s obsahem

Nebudeme zabíhat do detailů a říkat vám, že obsah je dnes zásadní. Raději se podívejme, čím můžete běžnou nabídku produktů v emailovém newsletteru snadno vylepšit, aniž byste museli platit drahého copywritera. Stačí pár drobností:

  • Počet prodaných kusů. Uvádějte ho, samozřejmě za předpokladu, že není příliš nízký. Posiluje to důvěru.
  • Sleva a garance. Jakékoliv 100 % garance, nálepky a výkřiky zkrátka fungují. Nejvíce ty, které souvisí se slevou, proto by měly mít v mailingu výrazné místo.
  • Důkaz o kvalitě zboží. Přidávejte důkaz o kvalitě zboží ne vlastním popisem, ale názorem zákazníků. Použijte vlastní sesbírané recenze nebo postřehy z hodnocení na Heureka.cz. Mít v mailingu 5 hvězdiček z 5, k tomu krátký komentář, proč je dané zboží skvělé… tady nemůžete šlápnout vedle.

Proč to funguje? Sociální elementy v mailingu posilují důvěru v produkt i značku, podle některých výzkumů mají přímý vliv na 20-50 % nákupů. Přes 63 % zákazníků také potvrzuje, že raději nakupují v e-shopech, které mají pozitivní recenze.

2. Transakční email je příležitost

Mluvili jsme o tom již v naší studii transakčních emailů: zapomeňte na to, že jsou určeny pouze k informování zákazníka, a využívejte je pro sběr dat nebo třeba budování loajality. Jde to poměrně snadno.

Můžete začít jednoduše: připomeňte, že jste kdykoliv k dispozici (v případě zákazníkova přání, stížnosti či jiné potřeby) a že vás může kontaktovat. Přidejte tipy, jak správně zboží využívat, řekněte si o recenzi zboží. A buďte pozitivní – i obyčejný email o doručení zboží může být postaven tak, aby jednoduchou (běžnou) informaci podal zajímavě. Třeba se vám podaří zákazníka i potěšit.

3. “Omezujte” zákazníka

Nemáme tím na mysli nic negativního. Výzkumy ale dokazují, že lidé reagují jinak v situaci, kdy mohou přijít o nějakou šanci či příležitost. Stejné je to v ecommerce – výprodeje skladových zásob, poslední možnost nákupu, všechny tyto techniky fungují skvěle.

Emailing jde v každém případě dělat lépe než se slovem “výprodej” v každém názvu (u nás poměrně častá praxe). Čeština má mnoho hezkých slov, s nimiž můžete pracovat. Ještě důležitější je ale motiv omezené nabídky přenést také do emailu – a to jak přímo pomocí velkých claimů, tak v textových popisech. Vhodné je výprodej kombinovat s dalšími informacemi o slevě zboží (nezapomínejte uvádět i původní cenu, opět to posiluje důvěru), výrazně je potřeba tlačit i informaci o zmíněném časovém omezení (kdy skutečně akce končí).

A co je možná důležité – nepoužívejte stejnou kampaň znovu za týden!

4. Pocit exkluzivity

O personalizaci emailové komunikace hovoříme často. Pokud dnes nedisponujete nástroji, které vám umožní automatizovaně řešit každého zákazníka individuálně, můžete si pomoci alespoň jednoduchou emailovou kampaní.

Začněte se zasíláním sdělení, které kombinuje tři základní prvky: exkluzivitu (typicky “Nabídka pouze pro vás!”), slevu a omezení (blízký termín ukončení nabídky). Tahle kombinace přináší nejen zvýšení zákaznické loajality, protože zákazník má pocit osobního přístupu, ale také dosahuje zajímavých prodejů.

5. Částky místo procent

V ecommerce je stále vše hlavně o procentech. Souvisí to s politikou slev, které se příliš neuvádí v částkách. Je ale nutné to respektovat? Samozřejmě, že ne. Zkuste v emailingu nabídnout místo slevy konkrétní částku, kterou si může zákazník “právě dnes a pouze dnes” odečíst od ceny svého nákupu. Teorie říká, že lidé hůře reagují na situaci, kdy mohou o peníze přijít. Naopak sleva v procentech je tolik netrápí a klidně jí nechají bez využití.

6. Osobní email

Občas je také dobré změnit přístup. Email, kterým zákazníkovi dodatečně připomenete nákup a nabídnete mu další informace (typicky návod na údržbu zakoupeného zboží či jiné typy) funguje výrazně lépe, pokud je osobní. Takový email musí obsahovat reálnou osobu, která se pod něj podepíše, ideálně obsahovat oslovení a nebýt zbytečně graficky agresivní.

Do takového emailu snadno vměstnáte odkaz na svůj e-shop nebo sociální sítě pro další informace. Lidé na ně budou více klikat. Ideální je jeho prostřednictvím žádat také o zkušenosti se zbožím (recenze, fotografie, další).

Zdroj: Článek je inspirován příspěvkem z blogu Shopify.com

Celkem 3 Komentáře k článku

    • Jan Penkala

      Díky za podnět. S funkcí tisku jsme nepočítali, spíše jsme sázeli na responzivitu blogu. Předáme programátorovi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: