Test: transakční maily rok poté

transakcni-emaily-nahledV říjnu 2013 jsme provedli velkou studii transakčních e-mailů 22 největších českých e-shopů. Pro většinu z nich výsledky nevyzněly úplně nejlépe. Poučily se od té doby z chyb a inspirovaly se od těch, kteří to dělají správně? Podívejte se, co se za rok změnilo.

Jak se transakční e-maily změnily?

Nebudeme chodit kolem horké kaše: za více než 12 měsíců se u většiny transakčních e-mailů nezměnilo vůbec nic. 17 internetových obchodů svůj transakční mail výrazně nezměnilo, z toho u 13 nedošlo k vůbec žádné změně. Některé úpravy jsou přitom doslova kosmetické: v transakčním e-mailu od maxikovy-hracky.cz pouze přibyly odkazy na sociální sítě, u Mall.cz byl vyměněn banner v zápatí, u Parfums.cz a Topgal.cz došlo k drobným změnám v textu e-mailu.

Kompletně nový transakční e-mail má 5 e-shopů. Oproti očekávání ale nejde u všech o změnu k lepšímu – Kasa.cz přešla od přehledného mailu k čistě textovému, který je ovšem přehledný méně. U zbylých 4 e-shopů – Altisport.cz, Lékárna.cz, Prodejparfemu.cz a Prozdraví.cz – šlo o změnu prokazatelně pozitivní. V e-mailech jsou přehledněji zobrazené informace o dopravě a platbě, stejně jako fakturační a doručovací adresa a také souhrn zakoupeného zboží. Jsou také viditelně oddělené jednotlivé sekce, což zákazníkovi umožňuje jednodušší orientaci v e-mailu.

K největšímu posunu došlo u Altisport.cz (kde ale bohužel zmizela možnost sledování objednávky) a Lékárna.cz, ProdejParfemu.cz žádné novinky nepřidal a transakční e-mail ProZdraví.cz byl dobrý již před redesignem, nyní došlo hlavně k jeho celkovému zpřehlednění.

S doručením nemají e-shopy problém

Všechny e-maily přišly ihned po objednání. Jediný problém vzniknul u e-kondomy.cz, kde v době realizace našeho testu muselo dojít k problému s rozesílkou – objednávka byla odeslána dvakrát, oba maily nakonec dorazily ve stejný čas, až 90 minut od dokončení první objednávky. Objednávku jsme zkusili provést znovu v jiný den, k žádnému zpoždění již nedošlo.

Hodnotit kvalitu transakčních emailů je samozřejmě velmi subjektivní, přestože některé parametry je možné vyhodnotit zcela objektivně. Řadíme mezi ně zejména základní obsah e-mailu, jako je souhrn objednávky, a dále také termín doručení, možnost sledování objednávky, customizace dopravy a platby atd.

Kdo je premiantem?

Mezi nejlepšími e-shopy zůstává CZC.cz, vedle něj se zařadily e-shopy, které svůj e-mail přepracovaly – ProZdraví.cz a Lékárna.cz.

lekarna-loni

Transakční e-mail e-shopu Lékárna.cz v říjnu 2013 …

lekarna-letos

… a nový transakční e-mail v roce 2014.

Pokud vás zajímá, jak by měl vypadat ideální transakční e-mail, můžete se těšit na další článek, ve kterém spolu s užitečnými tipy takový e-mail ukážeme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: