Reportáž: Marketing Festival – výběr z přednášek pro eshopaře

marketingfestival2014Nebyli jste o víkendu v Brně na Marketing Festivalu? Nevadí. Pozorně jsme naslouchali všem přednášejícím a přinášíme informace o přednáškách, které pro vás budou nezajímavější. + Odkazy na prezentace

Marketing Festival byl stejně jako loni bezchybný po stránce organizace. Pořadatelům za to sluší poklona: snad žádná z přednášek nezačala později, a pokud snad ano, šlo o zpoždění v řádech desítek vteřin. Program byl letos navíc tvořen zajímavou kombinací obecných, osvětových témat a komplexnějších přednášek, které šly často do hloubky dané problematiky.

Hvězdný Avinash Kaushik

Není žádné překvapení, že nejvíce byl zaplněn sál Janáčkova divadla při přednášce Avinashe Kaushika, tolik propagované hlavní hvězdy letošního ročníku. V rámci své hodinu a půl trvající prezentace se Avinash zaměřil na důsledné představení svého frameworku STDC (See/Think/Do/Care). Ten vychází zejména z přesvědčení, že se dnešní e-shopy (a na internetu podnikající firmy nebo projekty obecně) chybně zaměřují pouze na své konvertující zákazníky a ostatní (ať už zákazníky potenciální, nebo stávající) ignorují.

Tip: Všechny prezentace z letošního ročníku Marketing Festival najdete na Slideshare.

Zastavme se proto na chvíli právě u podrobnějšího popisu celého frameworku. Kaushik do fáze „See“ řadí internetové uživatele, kteří se pouze rozhlížejí po webu bez konkrétního záměru. Pod „Think“ spadají ti, kteří o nákupu již začínají přemýšlet, ale nejsou rozhodnuti. „Do“ jsou lidé, kteří jdou nakoupit (a rozhodují se, kde svůj nákup provedou), no a konečně „Care“ jsou vaši stávající zákazníci – ti, co nakoupili dvakrát nebo více. Diváci v sále díky tomu měli možnost na příkladech českých webových projektů spatřit, jak moc se jednotlivým zákaznickým skupinám věnují. A nutno podotknout, že Kaushik většinu času kritizoval. Pochválil vlastně jen českou Škodovku, na jejímž webu našel informace a prvky pro všechny 4 typy uživatelů dle svého frameworku.

Jak vyždímat víc z Google Analytics

Kaushik byl inspirující, řada dalších přednášejících ale více praktická. Peter O´Neill z L3 Analytics už na začátku své prezentace přiznal, že půjde právě cestou konkrétních rad a nikoliv inspirace: jeho prezentace na téma co nejefektivnějšího využívání Google Analytics byla plná konkrétních poznámek a návodů, které asi nejlépe shrnuje následující tweet se všemi zásadními tipy:

Julie Joyce jako jedna z pouhých ze dvou žen, které letos na Marketing Festivalu přednášely, prozradila, jakým způsobem její agentura získává pro své klienty zpětné odkazy. Pokud čekáte nějakou pokrokovou metodu, budete patrně zklamáni: také v USA ještě linkbuilding nedospěl do fáze automatizace, ale stále je rozhodující poctivá lidská práce. V kontextu s českým trhem proto nejvíce upoutaly konkrétní data, která Julie prozradila: víme tak, že v její agentuře trvá linkbuilderovi získání jednoho zpětného odkazu průměrně něco přes 4 hodiny, který následně prodá za zhruba 350 dolarů (v přepočtu přes 7 700 Kč). Prezentaci najdete zde.

A Analytics znovu: atribuční modely

O Google Analytics hovořila také Sandra Camacho, která se zaměřila na atribuční modely a správné způsoby vyhodnocování v tomto nástroji. Martin Roettgerding slíbil v Brně představit techniku zaměřenou na Google Adwords, s níž zvyšuje tržby svým vlastním klientům v Německu, kde jeho firma působí. Zaměřil se zejména na pokročilou optimalizaci jednotlivých PPC kampaní: jednoduše řečeno jde o kombinaci více kampaní pro jeden produkt (podle zaměření klíčových slov na nebrandové, brandové, produktové apod.) a následnému určení priority, vylučovacích klíčových slov i různých cen těchto kampaní. Jeho “mix” prý funguje v praxi báječně.

Kdo další si zaslouží zmínku v našem článku? Určitě Russell Savage, autor webu FreeAdwordsScripts, který se věnoval pokročilým skriptům v Google Adwords – ten zaujal už svým pátečním velmi praktickým workshopem a dobrý dojem dokonal svou nedělní prezentací. A čestné zmínky také pro české účastníky Honzu Řezáče nebo Filipa Podstavce, z nichž zejména ten druhý zmíněný si oprávněně odnesl velký potlesk za měsíce připravovanou prezentaci na téma analýzy webu a linkbuildingu.

Jak se letos daří e-commerce?

Dobře. Nejen na tuto otázku jsme se jménem ACOMWARE ptali různých účastníků festivalu, kteří nám také prozradili, co budou dělat příští rok nebo co se jim na akci líbilo nejvíce: „nepřekvapivě“ vyhrál právě Avinash Kaushik, nutno však podoktnout, že sběr byl prováděn v sobotu a v neděli ráno před vystoupením např. Filipa Podstavce, který měl pozitivní reakce. Zbytek odpovědí uvidíte v následující přehledné infografice:

mktf-dotaznik

Na našem „stánku“ jinak mohli lidé využít také offline zdi pro zanechání vzkazu nebo inzerátu. Právě personalistika se ukázala být vůbec nejčastější zmínkou, nové online odborníky hledá řada firem. Pokud naše zeď na akci nezaujala, doporučujeme jim projekt OnlinePeople, který je zaměřen právě na webové specialisty.

Tip: Zaujaly nás i další reportáže z místa činu: OttocopyMarketing Sales Media (Ondřej Sláma)Lukáš Krejča

Celkem 1 komentář k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *