Jak má vypadat transakční email: shrnutí objednávky

cropwirePřed časem jsme vám v testu transakčních emailů slíbili, že připravíme vzhled ideálního transakční emailu. Sliby se mají plnit – v dnešním článku si můžete mimo jiné stáhnout wireframe shrnutí objednávky.

Rekapitulace: jaké transakční emaily existují

Na začátku nejdříve dovolte krátkou rekapitulaci. Oblast transakčních emailů zahrnuje poměrně širokou komunikaci mezi vámi a zákazníkem:

  1. Shrnutí objednávky a její potvrzení
  2. Potvrzení o přijetí platby
  3. Informace o expedici / osobním odběru
  4. Omluvné a specifické emaily

Prvnímu bodu (shrnutí objednávky) se budeme detailně věnovat v dalších pasážích článku. Jeho účel je přitom jasný – informovat zákazníka o proběhlé transakci. 2. email potvrzení o přijetí platby informuje především o stavu objednávky, obsahuje především informace o úhradě a datum expedice zboží.

Ve 3. emailu informace o expedici / osobním odběru by měl zákazník obdržet zprávu, že zboží bylo předáno dopravci. Pokud se jedná o osobní odběr, nesmíme zapomenout na detailní informace o možnosti vyzvednutí – otevírací doba, adresa, je-li potřeba znát číslo objednávky, nebo jestli si objednávku musí kupující vyzvednout osobně. Je také nezbytně nutné přidat kontakt na přepravce a přesné možnosti vyzvednutí zboží. Neměly by chybět ani informace o způsobu transakce.

Když se něco nevydaří

Co si představit pod omluvnými a specifickými transakčními emaily? Může se stát, že zboží bude dodáno později, nebo že se vyprodalo. V takových případech je nutné zákazníka informovat, zda bude zboží k dispozici jindy, nebo jakým způsobem může svou objednávku zrušit.

Dalšími specifickými emaily může být komunikace o neuhrazené objednávce, vráceném zboží do 14 dní či o způsobu případné reklamace.

Nejdůležitější prvky u shrnutí objednávky

Pojďme se ale blíže zaměřit na první bod – shrnutí objednávky. V jeho případě nezapomínejte na odpovídající předmět emailu. Měl by být jednoduchý a pochopitelný, zákazník musí na první pohled pochopit účel emailu. Do předmětu můžete přidat také číslo objednávky.

Pokud jde o tělo emailu, nejdůležitějšími prvky tohoto shrnutí jsou:

  1. Poděkování za uskutečněnou objednávku
  2. Krátký úvodní text
  3. Datum a čas přijetí objednávky
  4. Zvolený způsob dopravy a platby, informace o předpokládaném dni expedice/doručení
  5. Souhrn zakoupeného zboží
  6. Adresy – doručovací a fakturační
  7. Kontaktní údaje
  8. Obchodní podmínky

Tipy na zlepšení

Nemusíte však samozřejmě skončit u těchto základních prvků. Také shrnutí objednávky lze vyšperkovat o rozšíření, které zákazníkovi usnadní život.

  1. Přidání odkazu na zvolený (zakoupený) produkt
  2. Možnosti sledování zásilky
  3. Možnost změny v objednávce / případně její jednoduché zrušení
  4. Odkaz na mapu výdejního místa

Wireframe – jak má vypadat shrnutí objednávky

Pro lepší představu jsme připravili jednoduchý wireframe, který si můžete prohlédnout formou níže umístěného obrázku, nebo stáhnout jako PDF.

wireframe

Celkem 1 komentář k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: