Český košík roku: pomohli jsme vybrat nejlepší nákupní košík

ACOMWARE byl jedním z partnerů ankety Český košík roku, v níž platební metoda Twisto ve spolupráci s předními experty hodnotila tuzemské e-shopy po stránce kvality jejich nákupního košíku a zákaznického servisu. Kdo vyhrál?

Projekt určil celkem 3 vítěze v různých kategoriích. Nejpřehlednější košík má podle hodnocení českých e-shopů společnost Datart.cz, v zákaznické podpoře si nejlépe vedl projekt FashionDays.cz. Celkovým vítězem se stal nákupní klub BigBrands.cz.

Hodnocení e-shopů probíhalo anonymně v laboratorních podmínkách. Z klientů ACOMWARE v anketě zabodoval například specializovaný e-shop Kytary.cz, který skončil na celkovém třetím místě. V hodnocení přehlednosti košíku se Kytary umístily druhé hned za vítězným Datart.cz.

V souvislosti s hodnocením kvality nákupních košíků upozorňuje Ondřej Klega, E-commerce Consulting Leader ve společnosti ACOMWARE, na možnost významného zvýšení efektivity košíků. Z nich dnes podle různých statistik odchází zhruba 60 % zákazníků, aniž by dokončili svou objednávku: „Doprava zdarma může přinést zvýšení průchodnosti košíku z běžných cca 40 % až na 50-55 %. Retargeting nebo e-mailová kampaň na opuštěný košík mohou získat zpět 5-10 % objednávek, které by jinak prodejce ztratil,“ vysvětluje.

Zajímavá zjištění z ankety Český košík roku:

  • Nejrychlejší nákup od výběru zboží až po potvrzení objednávky trval 40 sekund, ten nejpomalejší přes 5 minut.
  • 54 % e-shopů nabízí dopravu zdarma při dosažení určité hodnoty objednávky, 6 % e-shopů nabízí dopravu zdarma bez ohledu na hodnotu objednávky. Všechny e-shopy nabízejí dobírku, 23 % e-shopů má dobírku zdarma.
  • 31 % e-shopů v průběhu objednávky neukazuje celkovou hodnotu zboží v košíku, 41 % neaktualizuje cenu objednávky při výběru dopravy a platby.
  • 18 % e-shopů má nepřehlednou nabídku způsobu dopravy a platebních metod.
  • 10 % e-shopů umožňuje vrátit zboží bez udání důvodu v delší době než zákonem daných 14 dnů.
  • Jen 25 % e-shopů má internetové stránky přizpůsobené prohlížení v mobilních zařízeních.
  • 10 % e-shopů neodpovědělo na e-mailový dotaz, průměrně se odpovědi zákazník dočká za 7 hodin.

Nejlépe hodnocené e-shopy a detailní informace o studii naleznete na speciální webové stránce: www.ceskykosikroku.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Štítky: